fljpg [458x268] 

 

Co dają dzieciom zajęcia z języka angielskiego?

 

Historyjki, piosenki i rymowanki


Historyjki, piosenki i rymowanki są niezbędne dla emocjonalnego i intelektualnego rozwoju dzieci: rozwijają wyobraźnię, kreatywność, koncentrację i logiczne myślenie. Jednocześnie pozwalają na pokazanie nauczanego słownictwa i struktur w kontekście oraz w naturalny sposób uczą melodii języka. Dlatego też historyjki, piosenki i rymowanki są podstawą kursu. Piosenki i rymowanki osadzają poznane słownictwo w strukturach gramatycznych, utrwalają poznany materiał językowy i odnoszą się do fabuły historyjki. Ponadto uczniowie poznają piosenki na rozpoczęcie i zakończenie lekcji, zawierające zwroty powitalne.

 

Rozwijanie umiejętności językowych


Umiejętności językowe budowane są stopniowo i systematycznie, w sposób dostosowany do wieku i możliwości uczniów. Ćwiczone są umiejętności służące komunikacji, tj. słuchanie i mówienie, a przygotowanie do pisania odbywa się poprzez ćwiczenia rozwijające małą motorykę.


Słuchanie


Poprzez słuchanie historyjek, piosenek, rymowanek i krótkich dialogów dzieci rozwijają zarówno umiejętność ogólnego rozumienia znaczenia tekstu, jak i wynajdywania szczegółowych informacji. Głównym materiałem do słuchania są historyjki. Rozmaitość piosenek, historyjek, rymowanek i dialogów pozwala uczniom osłuchać się z rytmem, akcentem i intonacją języka angielskiego.

 

Mówienie


Biorąc udział w grach, odgrywając dialogi i wykonując spersonalizowane ćwiczenia, dzieci uczą się odpowiednich struktur i słownictwa oraz doskonalą naturalną, zrozumiałą wymowę. Wykorzystując zwroty z języka codziennego, dzieci starają się komunikować podczas zajęć w języku angielskim. Uczniowie posługują się także językiem angielskim w naturalny sposób, biorąc udział w grach i zabawach.


Przygotowanie do umiejętności pisania


Dzieci przygotowują się do pisania poprzez rysowanie po śladzie, kolorowanie, przerysowywanie, precyzyjne kończenie rysunków.


Rozwijanie umiejętności pozajęzykowych


Takie jak: percepcja słuchowa, spostrzegawczość wzrokowa, orientacja przestrzenna, koordynacja wzrokowo-ruchowa, tj. zręczność i precyzja, motoryka duża i mała, rozróżnianie prawej i lewej strony, wskazywanie kierunków, orientacja na kartce papieru, umiejętności szeregowania i klasyfikowania, koncentracja, pamięć i umiejętność pracy w grupie.

 

Potrzeba ruchu


Dzieci charakteryzuje duża potrzeba ruchu, dlatego prowadzone są ćwiczenia wymagające zaangażowania nie tylko intelektualnego, ale także fizycznego, a dzieci mają możliwość spożytkowania swojej energii, jednocześnie utrwalając poznane słowa czy zwroty w języku angielskim.


Integracja treści


Zajęcia łączą naukę języka angielskiego z wybranymi zagadnieniami z innych obszarów wychowania przedszkolnego. W ich trakcie dzieci uczą się np. rozróżniać kolory,  jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię, gdzie mieszkają zwierzęta, jak dbać o zdrowie i higienę, jakie są zasady wspólnej zabawy, itd.


Społeczny obszar rozwoju dzieci

jest bardzo istotny, dlatego historyjki promują postawy prospołeczne, zwłaszcza współdziałanie, dochodzenie do porozumienia i twórcze rozwiązywanie problemów przy zachowaniu postawy wzajemnego szacunku.


Każde zajęcia są zaplanowane w taki sposób, aby zachęcić dzieci do aktywnego udziału w lekcji i współpracy z rówieśnikami. Dzieci poznają także zasady kulturalnego zachowania, w tym zwroty grzecznościowe.


Wspomaganie rozwoju poznawczego w zakresie aktywności matematycznej realizowane jest w wielu ćwiczeniach rozwijających umiejętności liczenia, wymagających od dziecka znajdowania różnic, klasyfikowania, łączenia części obrazków i układania elementów w kolejności.

scjpg [400x258]

Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym:

  • Uczestniczenie w zabawach muzycznych, ruchowych i teatralnych.
  • Rozumienie ogólnego sensu krótkich historyjek, wspieranych obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.
  • Rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie.
  • Śpiewanie piosenek w grupie.

 

Umiejętności pozajęzykowe:

  • Używanie zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
  • Odpowiadanie na pytania, objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych.
  • Obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych.
  • Komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych.
  • Respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie w zabawie.
  • Podawanie swojego imienia.
  • Śpiewanie piosenek.
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych.

 kkpng [400x200]