Drodzy Rodzice zachęcamy do rozmowy z dzieckiem na temat nadchodzącej wiosny (zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy, poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach).

Proponujemy przeczytać dziecku wiersz i wspólnie wykonać pracę plastyczną pt: „W marcu jak w garncu” .

„Marcowa pogoda” B. Forma

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,
jak dobrze mieszać pogodę w garze.
Zanim na dobre wiosna przybędzie,       
ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,
i jeszcze trochę śnieżek poprószy.
I chociaż słońce mocniej przygrzeje,
to jeszcze chłodnym wiatrem powieje


jn

 

Zachęcamy również do utrwalania poznanych dotychczas liter i cyfr. Spędzony czas to nie tylko

nauka ale także wspólna zabawa. Poruszajmy się troszkę w rytm piosenki „Maszeruje wiosna”.

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Dla relaksu polecamy wsłuchać się w cudowne odgłosy ptaków, które niewątpliwie są oznaką nadchodzącej wiosny :)

https://www.glosy-ptakow.pl/?fbclid=IwAR1Q8vQUBtAcwOj8BsmqKEw1KDW4iJM1SHUcL-xnlKoEvffb_SPGPtmFyI0

 

maska