
Informacje dla Rodziców
Drodzy Rodzice!
Serdecznie zapraszamy na zebranie organizacyjne z wychowawcami poszczególnych grup, które odbędzie się:
budynek przedszkola:
grupa:
I „Krasnoludki” – 27.08.2024r. godzina 15:30
II „Jagódki” – 29.08.2024 r. godzina 15:30
III „Motylki” - 30.08.2024 r. godzina 15:30
IV "Jeżyki" - 29.08.2024 r. godzina 15:00
VI „Żabki” – 29.08.2024 r. godzina 15:00
V „Biedronki” – 30.08.2024 r. godzina 15:30
VII „Stokrotki” - 28.08.2024 r. godzina 15:30
budynek szkoły:
grupa:
VIII „Pszczółki” - 29.08.2024 r. godzina 15:15
IX „Muchomorki” - 29.08.2024 r. godzina 15:15
X „Smerfy” – 29.08.2024 r. godzina 15:15
XI „Słoneczka” – 29.08.2024r. godzina 15:15
XII „Leśne Duszki” - 30.08.2024 r. godzina 15:15
XIII „Piraci” - 30.08.2024 r. godzina 15:15
XIV "Misie" - 29.08.2024 r. godzina 15:15
Informacje dla Rodziców dzieci nowo przyjętych
"Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat.”
ROBERT FULGHUM
Idziemy do przedszkola!
- Opowiedz dziecku o pójściu do przedszkola. Należy postarać się przedstawić dziecku przedszkole w sposób pozytywny i pełen entuzjazmu, zachowując umiar i naturalność.
- Nie przeciągaj pożegnania w szatni. Pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź.
- Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wiele wymusić. Największe nasilenie płaczu jest zawsze w dniu drugim i trzecim. Pierwszego dnia większość dzieci nie płacze – zwycięża ciekawość przedszkola.
- Nie obiecuj: Jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz (to forma przekupywania). Gdy przyjdziesz po dziecko, możesz dać mu mały prezencik. Możesz wtedy powiedzieć: Witaj, myślałam/-em o tobie. Popatrz, mam coś dla ciebie.
- Kontroluj to, co mówisz. Zamiast: Już możemy wracać do domu, powiedz: Teraz możemy iść do domu. To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk.
- Nie wymuszaj na dziecku, żeby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co się wydarzyło w przedszkolu. To powoduje niepotrzebny stres.
- Jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, może warto, aby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata lub osoba z którą dziecko nie jest związane emocjonalnie.
- Pamiętaj: żegnaj i witaj swoje dziecko zawsze UŚMIECHEM!

Uwagi dotyczące ubierania dziecka do przedszkola
- Spodnie, spódniczki najlepiej na gumkę nie za luźną i nie za ciasną.
- Nakrycie głowy także w okresie letnim.
- Bluzki z odpowiednio luźnymi rękawami. Dzieci myją ręce z podciągniętymi rękawami, aby ich nie zmoczyć. Gdy rękawy są za ciasne i nie dają się podciągnąć, dziecku trudno będzie ich nie zalać.
- Buty wyjściowe: bezpieczne (nie klapki, nie śliskie), łatwe do wkładania.
- W dni deszczowe – kalosze, kurtki przeciwdeszczowe z kapturem lub pelerynki.
- Kapcie najlepsze na gumowej podeszwie, zapinane na rzepy. Ułatwiają dziecku samodzielne zdejmowanie i wkładanie, czyli osiąganie samodzielności w zakresie jego możliwości.
NFORMACJE OGÓLNE DLA WSZYSTKICH RODZICÓW
- Dzieci ubieramy wygodnie, w rzeczy nie krępujące ruchów i umożliwiające swobodna zabawę i poruszanie się, z rozciągliwymi dekoltami. Ubiór „na cebulkę”,
- W pierwszym dniu przedszkola dziecko otrzymuje własne miejsce w szatni. Zostaje ono podpisane w umowny sposób - znaczkiem, imieniem. Warto wytłumaczyć dziecku, że powinno pilnować swoich rzeczy, pokazać, która jest jego szafka, jakie dostało kapcie, buty, ubrania rezerwowe,
- Dzieci przyprowadzane są zgodnie z deklarowanymi godzinami.
- Spóźnienia i nieobecności zgłaszane powinny być telefonicznie do godziny 8.30.
- Dzieci przyprowadzane są i odbierane przez rodziców lub upoważnione osoby.
- Dzieci korzystają ze zbiorowego żywienia - gotujemy we własnej kuchni, tzn. wszystkim dzieciom podawane są takie same posiłki. W wyjątkowych przypadkach, w których dziecko ma zaleconą dietę Rodzice są zobowiązani dostarczyć wniosek o stosowanie diety dla dziecka wg zaleceń lekarza oraz zaświadczenie lekarskie, w celu ustalenia czy stosowanie określonej diety będzie możliwe w warunkach przedszkolnych.
