PLAN PRACY ZESPOŁU DS. POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
w roku szkolnym 2019/2020
Lp. |
Zadania |
Sposób realizacji
|
Osoby odpowiedzialne
|
Osoby współ- odpowiedzialne
|
Terminy
|
|
1. |
Przypomnienie zasad i form pracy zespołu, harmonogramu spotkań, sposobu dokumentowania pracyoraz sposobów komunikacji z nauczycielami, uczniami i ich rodzicami. Poznanie procedur udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, uaktualnienie załączników. Ustalenie planu współpracy z rodzicami. |
Dyskusja |
Przewodniczący zespołu (Bożena Miaz)
|
Członkowie zespołu (Małgorzata Jemiołek, Katarzyna Świostek)
|
Wrzesień- Październik 2019r. |
|
2. |
Zebranie informacji zbiorczej o uczniach posiadających opinie PPP (kontynuacja z ubiegłego roku szkolnego). Zbieranie i rejestracja nowych opinii i orzeczeń. Zakwalifikowanie dzieci do odpowiednich form udzielania pomocy(zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia logopedyczne, terapeutyczne, rewalidacyjne). |
Analiza dokumentów |
Przewodniczący zespołu |
Członkowie zespołu
|
Wrzesień 2019r. |
|
3. |
Poinformowanie wychowawców i nauczycieli poszczególnych grup o wynikach badań uczniów posiadających opinie i orzeczenia z PPP. |
Rozmowy Analiza dokumentów
|
Przewodniczący zespołu |
Członkowie zespołu
|
Wrzesień 2019r. |
|
4. |
Wykonanie diagnozy funkcjonalnej uczniów oraz zakwalifikowanie ich do odpowiednich form wsparcia. Określenie umiejętności przedszkolnych, funkcjonowania społecznego oraz sytuacji rodzinnej. |
Przeprowadzenie badań przy pomocy standaryzowanych metod. Tworzenie dokumentacji, uzyskanie pisemnej zgody rodziców. Poinformowanie ich w formie pisemnej o zakwalifikowaniu dziecka na odpowiedni rodzaj pomocy pp.(czas, okres, dane osoby udzielającej). |
Przewodniczący oraz wychowawcy grup dzieci 5 i 6-letnich. |
Członkowie zespołu
|
Do końca września 2019r. |
|
5. |
Wspieranie rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów. Zajęcia rozwijające uzdolnienia.
|
Diagnozowanie uzdolnień w oparciu o testy oraz metody opracowane przez nauczycieli. Konsultacje. |
Przewodniczący zespołu |
Nauczyciele poszczególnych grup od VIII do XII
|
Przez cały rok szkolny 2019/2020 |
|
6. |
Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
Planowanie pracy (tworzenie nowych IPET-ów, KIPU i PDW dla nowych uczniów) |
Nauczyciele poszczególnych grup, członkowie zespołu, przewodniczący
|
Nauczyciele, specjaliści
|
Tworzenie dokumentacji-wrzesień 2019 do pracy przez cały rok. |
|
7. |
Realizowanie indywidualnych planów terapii .
|
Dbanie o postępy rozwojowe uczniów objętych poszczególnymi działaniami. |
Przewodniczący i nauczyciele oraz zespół |
Nauczyciele prowadzący zajęcia i specjaliści
|
Cały rok szkolny |
|
8. |
Rozwijanie umiejętności rodziców poprzez: spotkania z rodzicami uczniów objętych dodatkową pomocą; umożliwianie kontaktów rodzicom ze specjalistami. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Iłży.
|
Zorganizowanie dwóch spotkań rodziców ze specjalistami (logopeda , psycholog, terapeuta).
|
Specjaliści |
Przewodniczący zespołu, nauczyciele
|
Spotkanie z logoped w październiku2019 i z psychologiem lub terapeutą w lutym 2020 . |
|
9. |
Doskonalenie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
|
Uczestniczenie w organizowanych kursach i szkoleniach oraz samodoskonalenie. |
Członkowie zespołu i przewodniczący
|
Nauczyciele grup VIII-XII
|
Według oferty szkoleń na rok szkolny 2019/2020 |
|
10. |
Ewaluacjapostępów dzieci objętych pomocą i pracy zespołu. Zwrot oryginałów dokumentacji rodzicom. |
Uzupełnianie dokumentacji i dzienników o informacje na temat postępów dzieci. Sporządzanie sprawozdań. Wnioski do dalszej pracy.
|
Przewodniczący |
Członkowie zespołu, nauczyciele oraz specjaliści
|
Czerwiec 20r. |
|
Plan został opracowany przez zespół i zatwierdzony do realizacji na posiedzeniu RP w dn.12.09. 2019r.