PLAN PRACY ZESPOŁU DS. POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

w roku szkolnym 2019/2020

 

Lp.

Zadania

Sposób realizacji

 

Osoby

odpowiedzialne

 

Osoby współ-

odpowiedzialne

 

Terminy

 

1.

Przypomnienie zasad i form pracy zespołu, harmonogramu spotkań, sposobu dokumentowania pracyoraz sposobów komunikacji z nauczycielami, uczniami i ich rodzicami. Poznanie procedur udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, uaktualnienie załączników. Ustalenie planu współpracy z rodzicami.

Dyskusja

Przewodniczący zespołu

(Bożena Miaz)

 

Członkowie zespołu (Małgorzata Jemiołek, Katarzyna Świostek)

 

Wrzesień- Październik 2019r.

2.

Zebranie informacji zbiorczej o uczniach posiadających opinie PPP (kontynuacja z ubiegłego roku szkolnego). Zbieranie i rejestracja nowych opinii i orzeczeń. Zakwalifikowanie dzieci do odpowiednich form udzielania pomocy(zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia logopedyczne, terapeutyczne, rewalidacyjne).

Analiza dokumentów

Przewodniczący

zespołu

Członkowie

zespołu

 

Wrzesień 2019r.

3.

Poinformowanie wychowawców    i nauczycieli  poszczególnych grup o wynikach badań uczniów    posiadających opinie i orzeczenia z PPP.

Rozmowy

Analiza dokumentów

 

Przewodniczący

zespołu

Członkowie

zespołu

 

Wrzesień 2019r.

4.

Wykonanie diagnozy funkcjonalnej uczniów oraz zakwalifikowanie ich  do odpowiednich form wsparcia.

Określenie umiejętności     przedszkolnych, funkcjonowania społecznego oraz sytuacji          rodzinnej.

Przeprowadzenie badań

przy pomocy

standaryzowanych metod. Tworzenie dokumentacji, uzyskanie pisemnej zgody rodziców. Poinformowanie ich w formie pisemnej  o zakwalifikowaniu dziecka na odpowiedni rodzaj pomocy pp.(czas, okres, dane osoby udzielającej). 

Przewodniczący

oraz wychowawcy

grup dzieci  5 i

6-letnich. 

Członkowie

zespołu

 

Do końca września 2019r.

 

5.

Wspieranie rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów. Zajęcia rozwijające uzdolnienia.

 

Diagnozowanie uzdolnień w oparciu o testy oraz metody opracowane przez nauczycieli. Konsultacje.

Przewodniczący

zespołu

Nauczyciele

poszczególnych

grup od VIII do XII

 

Przez cały rok szkolny 2019/2020

6.

Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Planowanie pracy (tworzenie nowych  IPET-ów, KIPU        i PDW dla nowych uczniów)

Nauczyciele poszczególnych grup, członkowie zespołu, przewodniczący

 

Nauczyciele, specjaliści

 

Tworzenie dokumentacji-wrzesień 2019        do pracy przez cały rok.

7.

Realizowanie indywidualnych planów terapii .

 

Dbanie o postępy rozwojowe uczniów objętych poszczególnymi działaniami.

Przewodniczący i nauczyciele oraz zespół

 Nauczyciele prowadzący

zajęcia i specjaliści

 

Cały rok szkolny

8.

Rozwijanie umiejętności rodziców poprzez: spotkania z rodzicami uczniów objętych dodatkową pomocą; umożliwianie kontaktów rodzicom ze specjalistami. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Iłży.

 

Zorganizowanie dwóch  spotkań rodziców ze specjalistami (logopeda , psycholog,  terapeuta).

 

Specjaliści

Przewodniczący zespołu, nauczyciele

 

Spotkanie z logoped w październiku2019    i z psychologiem lub terapeutą w lutym 2020 .                

9.

Doskonalenie pracy z uczniami  o specjalnych potrzebach

edukacyjnych

 

Uczestniczenie w organizowanych  kursach i szkoleniach oraz samodoskonalenie.

Członkowie zespołu i przewodniczący

 

Nauczyciele grup

VIII-XII

 

Według oferty szkoleń na rok szkolny 2019/2020

10.

Ewaluacjapostępów dzieci objętych pomocą i pracy  zespołu. Zwrot oryginałów dokumentacji rodzicom.

Uzupełnianie dokumentacji            i dzienników o informacje  na temat postępów dzieci. Sporządzanie sprawozdań. Wnioski do dalszej pracy.

 

Przewodniczący

Członkowie

zespołu, nauczyciele oraz specjaliści

 

 

Czerwiec 20r.

             

 

 

Plan został opracowany przez zespół i zatwierdzony do realizacji na posiedzeniu RP  w dn.12.09. 2019r.