PROCEDURA PRZYJMOWANIA SKARG I WNIOSKÓW
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W IŁŻY
Podstawa prawna
- Ustawa z dn. 27 czerwca 2017 r.. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: (Dz.U. z 2017r. poz. 1257).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., nr 5, poz.46)
Rozdział I
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków
- W przedszkolu wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez dyrektora.
- Dyrektor przedszkola przyjmuje skargi i wnioski codziennie godz. 9.00 do 15.00.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie a także ustnie do protokołu, którego wzór stanowi załącznik 1 do procedury.
- Pracownik przedszkola, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi.
- Dyrektor prowadzi rejestr skarg i wniosków.
- Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego- anonimy.
- Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
- liczba porządkowa,
- data wpływu skargi/wniosku,
- data rejestrowania skargi/wniosku,
- adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
- informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
- termin załatwienia skargi/wniosku,
- imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
- data załatwienia,
- krótka informacja o sposobie załatwiania sprawy.
8. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości przedszkola.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg i wniosków
- Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor.
- Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
- Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
- Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji przedszkola, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji placówki.
- Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.
- Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg i wniosków
- Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor przedszkola lub osoba przez niego upoważniona.
- Imienny wykaz osób upoważnionych do rozpatrywania skarg/wniosków zawiera załącznik nr 4 do niniejszej procedury.
- Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
a) oryginał skargi/wniosku,
b) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
c) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
d) odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
e) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
4. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
a) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
b) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
c) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
5. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w gabinecie dyrektora.
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
2. Skargę/wniosek rozpatruje się zgodnie z przepisami KPA.
Załączniki:
1. Protokół przyjęcia skargi ustnej
2. Protokół przyjęcia skargi ustnej z potwierdzeniem
3. Notatka służbowa
4. Imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków.
Załącznik nr 1
PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA SKARGI USTNEJ
W Samorządowym Przedszkolu w Iłży,
w dniu……………………………………
………………………………………………………………………………………
( Nazwisko i imię oraz stanowisko pracownika przyjmującego skargę )
……………………………………………………………………
( Nazwisko i imię oraz adres osoby wnoszącej skargę )
Wyszczególnienie zarzutów, podanie argumentów, przytoczenie faktów, wskazanie źródeł mających potwierdzić zarzuty:
Zarzuty | Argumenty, fakty, data | Źródła informacji (świadek, dokument) |
|
||
|
Wykaz dokumentów (kopii) załączonych do skargi
……………………………………………………………………………………………………………………………………
…........................................................ …................................................................
(podpis osoby wnoszącej skargę) (podpis pracownika przyjmującego skargę)
Załącznik nr 2
PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA SKARGI USTNEJ
W dniu…………………….Pan/Pani……………………………………………………
zam. …………………………………………………………………………………………
tel. …………………………………………………………………………………………..
złożyła skargę dotycząca:…………………………………………………………………...............
………………………………………………………………………………………………………………………………
Do skargi załączono następujące dokumenty:
……………………………………………………………………………………………………………………..........
…………………………………..
(podpis wnoszącego skargę)
…………………………………………………………………………………..
(podpis przyjmującego skargę, jeżeli zażąda tego wnoszący)
Załącznik nr 3
NOTATKA SŁUŻBOWA
Z postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego przez ......................................................
…………………………………………………………………………………………..........…
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)
w sprawie skargi nr……………………………………………………………………………
złożonej przez………………………………………………………………………………….
(imię i nazwisko osoby wnoszącej skargę)
a dotyczącej: (wskazać zarzuty)
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
W trakcie postępowania wyjaśniającego podjęto następujące czynności:
- ………………………………………………………………………………………………
- ………………………………………………………………………………………………
3. ………………………………………………………………………………………………
Na podstawie przeprowadzonych czynności ustalono:
(podać stan faktyczny i odniesienia do stanu prawnego z podstawą prawną)
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
W czasie badania sprawy poczyniono następujące spostrzeżenia:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Wobec powyższego należy:
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
……………………………… (podpis, stanowisko służbowe)
Załącznik nr 4
Imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków |
|