PROCEDURA PRZYJMOWANIA SKARG I WNIOSKÓW 

 

SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W IŁŻY

 

 

Podstawa prawna

 

  1. Ustawa z dn. 27 czerwca 2017 r.. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: (Dz.U. z 2017r. poz. 1257).

 

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., nr 5, poz.46)

 

Rozdział I 

Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków

  1. W przedszkolu wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez dyrektora.
  2. Dyrektor przedszkola przyjmuje skargi i wnioski codziennie godz. 9.00 do 15.00.
  3. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie a także ustnie do protokołu, którego wzór stanowi załącznik 1 do procedury.
  4. Pracownik przedszkola, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi.
  5. Dyrektor prowadzi rejestr skarg i wniosków.
  6. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego- anonimy.
  7. Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
  • liczba porządkowa,
  • data wpływu skargi/wniosku,
  • data rejestrowania skargi/wniosku,
  • adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
  • informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
  • termin załatwienia skargi/wniosku,
  • imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
  • data załatwienia,
  • krótka informacja o sposobie załatwiania sprawy.

8. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości przedszkola.

 

Rozdział II

Kwalifikowanie skarg i wniosków

  1. Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor.
  2. Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
  3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
  4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji przedszkola, należy zarejestrować,          a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji placówki.
  5. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.
  6. Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać              w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.

 

 Rozdział III

Rozpatrywanie skarg  i wniosków

  1. Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor przedszkola lub osoba przez niego upoważniona.
  2. Imienny wykaz osób upoważnionych do rozpatrywania skarg/wniosków zawiera załącznik nr 4 do niniejszej procedury.
  3. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:

a) oryginał skargi/wniosku,

b) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,

c) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,

d) odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,

e) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

    4. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:

a) oznaczenie organu, od którego pochodzi,

b) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,

c) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.

 5. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w gabinecie dyrektora.

 

Rozdział IV

Terminy rozpatrywania skarg i wniosków

 

1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.

2. Skargę/wniosek rozpatruje się zgodnie z przepisami KPA.

 Załączniki:

1. Protokół przyjęcia skargi ustnej

2. Protokół przyjęcia skargi ustnej z potwierdzeniem

3. Notatka służbowa

4. Imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków.

 

Załącznik nr 1

 

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA SKARGI USTNEJ

 

 

W  Samorządowym Przedszkolu w Iłży,                                                                         

w dniu……………………………………

 

………………………………………………………………………………………

( Nazwisko i imię oraz stanowisko pracownika przyjmującego skargę )

 

……………………………………………………………………

( Nazwisko i imię oraz adres osoby wnoszącej skargę )

 

Wyszczególnienie zarzutów, podanie argumentów, przytoczenie faktów, wskazanie źródeł mających potwierdzić zarzuty:

 

Argumenty, fakty, data Źródła informacji (świadek, dokument)
   
   


  

Wykaz dokumentów (kopii) załączonych do skargi

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

…........................................................                      …................................................................

(podpis osoby wnoszącej skargę)                             (podpis pracownika przyjmującego skargę)

 

 

Załącznik nr 2

 

PROTOKÓŁ  PRZYJĘCIA  SKARGI  USTNEJ

 

W dniu…………………….Pan/Pani……………………………………………………

zam.   …………………………………………………………………………………………

tel.    …………………………………………………………………………………………..

 

złożyła skargę dotycząca:…………………………………………………………………...............

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Do skargi załączono następujące dokumenty:

……………………………………………………………………………………………………………………..........

 

                                                                                                                                                      …………………………………..

(podpis wnoszącego skargę)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………………………………………………………..

  (podpis przyjmującego skargę, jeżeli zażąda tego wnoszący)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3

 

NOTATKA SŁUŻBOWA

 

Z postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego przez   ......................................................

…………………………………………………………………………………………..........…

                                          (imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

 

w sprawie skargi nr……………………………………………………………………………

złożonej przez………………………………………………………………………………….

                                          (imię i nazwisko osoby wnoszącej skargę)

 

a dotyczącej: (wskazać zarzuty)

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

 

W trakcie postępowania wyjaśniającego podjęto następujące czynności:

 

  1. ………………………………………………………………………………………………
  2. ………………………………………………………………………………………………

3. ………………………………………………………………………………………………

 

Na podstawie przeprowadzonych czynności ustalono:

(podać stan faktyczny i odniesienia do stanu prawnego z podstawą prawną)

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

 

W czasie badania sprawy poczyniono następujące spostrzeżenia:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

 

Wobec powyższego należy:

………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

………………………………                                                                                                                                                                      (podpis, stanowisko służbowe)

 

 

 

 

Załącznik nr 4

 

 

 

Imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków