PROCEDURA KONTAKTÓW Z RODZICAMI

SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W IŁŻY

  1. I.   Cel procedury

Ułatwienie wzajemnych kontaktów pracowników przedszkola z rodzicami oraz współuczestniczenie rodziców w życiu przedszkola. Prawidłowy wpływ informacji o bieżącej działalności przedszkola. Kontakt w sytuacjach trudnych i kryzysowych.

  1. II.  Zasady procedury

Procedura dotyczy kontaktu z rodzicami pracowników przedszkola. Za prawidłową organizację przepływu informacji odpowiada dyrektor przedszkola.

  1. III.  Osoby podlegające procedurze – zakres odpowiedzialności

Do przestrzegania niniejszej procedury zobowiązani są dyrektor, nauczyciele oraz rodzice.

  • Dyrektor – organizacja pracy przedszkola/ zasady, specyfika, prawne uregulowania;
  • Nauczyciele – organizacja pracy w grupie, bieżąca informacja o dziecku/ postępy edukacyjne, trudności dydaktyczno-wychowawcze, zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze;
  • Intendent /pomoc nauczyciela/ - żywienie/jadłospis/, czynności higieniczne, inne ustalone przez dyrektora;
  • Rodzice/prawni opiekunowie/ - znajomość zadań i zamierzeń opiekuńczo – wychowawczo - dydaktycznych w grupie i w przedszkolu, uzyskiwanie informacji i porad, informacja na temat zdrowia dziecka.
  1. IV.  Sposoby przekazywania informacji
  • Ustnie – zebrania ogólne, grupowe, kontakty indywidualne, kontakty telefoniczne;
  • Pisemne – ogłoszenia, komunikaty, zaproszenia, strona internetowa.
  1. V.  Opis procedury

1. Kontakty rodziców/opiekunów z nauczycielami przebiegają według ustalonego          i podanego na początku roku szkolnego harmonogramu, uwzględniającego:

  • Zebrania z rodzicami
  • Dni otwarte w przedszkolu

2. Rodzice/prawni opiekunowie dziecka mają możliwość kontaktów dodatkowych, poza ustalonym harmonogramem, w miarę potrzeb wynikających z aktualnych sytuacji, ale powinny one odbywać się po uprzednim ustaleniu z nauczycielem terminu i miejsca takiego spotkania.

3. Miejscem kontaktów nauczycieli z rodzicami może być jedynie przedszkole.

4. W sytuacjach uzasadnionych wychowawczo nauczyciel organizuje spotkanie indywidualne z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka w uzgodnionym miejscu i terminie, poza ustalonym harmonogramem.

5. Obecność rodziców/prawnych opiekunów na zebraniach ogólnych potwierdzona jest ich podpisem na zbiorczej liście obecności dla danej grupy.

6. Nie dopuszcza się rozmów nauczycieli z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka udzielania informacji o dziecku w czasie trwania zajęć dydaktyczno – wychowawczych.

7. Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące pracy przedszkola kierowane są przez rodziców/prawnych opiekunów dziecka kolejno do:

  • Nauczyciela
  • Dyrektora przedszkola
  • Rady pedagogicznej

8. Rodzice/prawni opiekunowie wspólnie z nauczycielami przestrzegają powyższe zasady w trosce o poprawność kontaktów, ich rzetelność i zadowalający poziom współpracy przedszkola z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka.

 microsoftword2013sjpg [400x300]Procedura kontaktów z rodzicami