Witajcie KochaniUśmiechDzisiaj kolejny dzień z muzykąUśmiechJesteście gotowi! ZaczynamyUśmiech

Na początek przypomnijcie sobie części ciałaUśmiechNa pewno poradzicie sobie doskonaleUśmiech

https://wordwall.net/pl/resource/1876512/cz%C4%99%C5%9Bci-cia%C5%82a-el%C5%BCbieta-goldwasser

Wczoraj dowiedzieliście się co to orkiestraUśmiech Teraz zastanówcie się kto kieruje zespołem muzycznym, takim jak orkiestra? BraaawoUśmiech To dyrygentUśmiech A co trzyma w ręce? Obejrzyjcie filmik o dyrygencieUśmiechdyrygent

https://www.youtube.com/watch?v=gOlfk1U6z-8

https://www.youtube.com/watch?v=Uy4xW1LYDag

A czy wiecie, jak nazywają się muzyczne znaki? Muzyk patrząc na nuty, potrafi przypisać im odpowiednie dźwięki. Na początku zapisu nutowego jest klucz wiolinowyUśmiech

Klucz wiolinowy

klucz_wiolinowypng [190x190]

Nuty

nutyjpg [300x216]

Posłuchajcie piosenki o nutkachUśmiechOdpowiedzcie na pytania −Jak nazywały się nutki?  Ile ich było? Co robiły?

https://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY

Kochani czy wiecie co to znaczy wysokie i niskie dźwięki? ZobaczcieUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU&t=226s

A teraz zaśpiewajcie basem czyli niskim głosemUśmiecha następnie sopranem czyli bardzo wysokim głosemUśmiech Do dziełaUśmiech

Zadanie dla spostrzegawczychUśmiechZnajdź paręUśmiech

https://wordwall.net/pl/resource/1477965/muzyka/instrumenty-muzyczne

Poruszajcie się troszkę w rytm Waszej ulubionej piosenkiUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=ZlanSiI7HnI

Jeśli chcecie możecie wykonać swój własny instrument muzycznyUśmiechMożecie go zrobić według Waszego pomysłu albo skorzystać z tych propozycjiUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=rjlF1bRjmgE

https://www.youtube.com/watch?v=AtGUqwsHtNg

KochaniUśmiech otwórzcie swoje książeczki Uśmiech Sześciolatki Uśmiech wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 27, 28 Uśmiech Pięciolatki Uśmiechkata pracy nr. 4 strona 21, 22 UśmiechPowodzenia!nuty

Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z angielskiegoUśmiech

Kochane Dzieci i Rodzice!

Dzisiejsze spotkanie, to ostatnie z cyklu "Toys"/zabawki.

Dzieci z grup 6-letnich otworzą swoje książeczki na str.83/books/.Są tam ilustracje z zabawkami, wytnijcie je i połóżcie przed sobą. Odwróćcie je w taki sposób, żebyście nie widzieli, co jest na ilustracji. Spróbujcie najpierw zgadnąć i powiedzieć , co na niej jest , a potem dopiero sprawdzić. Jeśli uda Wam się zgadnąć, przyznajecie sobie 1 punkt. Najpierw powtarzamy zdania;

1.I've got a car.

/Potem sprawdzamy, czy rzeczywiście na tej ilustracji jest samochód./

2.I've got a doll.

3.I've got a teady bear.

4.I've got a yo-yo.

5.I've got a train.

6.I've got a yo-yo.

Myślę, że uda Wam się zdobyć dużo punktów.

A teraz otwórzcie swoje książeczki na str.49.Mamy tu ćwiczenie 11.

Na obrazkach w ćw.11 znajdują się prezenty innych dzieci. Nazwijcie je i odpowiedzcie na pytanie:

What's this?

It's a doll and a train.

What's this?

It's a boat  and yo-yo and a car.

What's this?

It's a teddy bear, two balls and a car.

Teraz policzcie zabawki  na każdym obrazku i połączcie z odpowiednią cyfrą.

picture1/ilustracja 1/

How many toys?/four/.

Powtarzacie pytania do każdej ilustracji i w puste kwadraciki wpisujecie odpowiednią cyfrę.

Na zakończenie tego rozdziału zróbcie ćw.1i2 ze str.68/ćwiczeniówka/.

W ćw.1 należy dorysować brakujące elementy zabawkom i potem je pokolorować.

W ćw.2 należy policzyć ile jest poszczególnych zabawek i zakreślić odpowiednią cyfrę./można także pokolorować zabawki/.

Nie zapomnijcie o piosence:"Come fly with me".

Bawcie się dobrze!

Teraz czas na grupy 5-letnie.Zaśpiewajcie najpierw piosenkę:"Let's go for a ride".

A teraz otwórzcie Wasze książeczki na str.22.Mamy tu cztery ilustracje różnych środków transportu; a boat, a train, a car, a plane. Zobaczcie, jakie robią ciekawe ślady. Weźcie do ręki kredki i połączcie kropki na śladach odpowiednimi kolorami i powtarzajcie, wskazując kolejno na każdy rząd.

1.The boat goes on the water.

2.The train goes on the tracks.

3.The car goes on the road.

4.The plane flies through the air.

Na str.22 macie miejsce na rysunek. Wybierzcie jeden spośród czterech środków transportu z poprzedniego ćwiczenia i narysujcie go. 

Nadszedł czas na zabawę. Bawią się wszystkie dzieci.

Rozłóżcie ręce i udajcie, że lecicie samolotem. Powtarzajcie;

A plane !

/można też udawać przy tym warkot samolotu/.

A teraz pokazujcie rękoma wznoszącą i opadającą falę, powtarzajcie;

A boat!

Udajecie teraz, że trzymacie kierownicę w dłoniach, skręcacie najpierw w prawo, potem w lewo i powtarzacie:

A car!

Potem udajecie, że pociągacie za sznurek wysoko nad głową i uruchomiacie pociąg, powtarzając:

A train!

Bawcie się dobrze!/Have a nice time! See you soon/.

Życzymy owocnej pracyUśmiech

nuty