Witajcie KochaniDzisiaj kolejny dzień z muzyką
Jesteście gotowi! Zaczynamy
Na początek przypomnijcie sobie części ciałaNa pewno poradzicie sobie doskonale
https://wordwall.net/pl/resource/1876512/cz%C4%99%C5%9Bci-cia%C5%82a-el%C5%BCbieta-goldwasser
Wczoraj dowiedzieliście się co to orkiestra Teraz zastanówcie się kto kieruje zespołem muzycznym, takim jak orkiestra? Braaawo
To dyrygent
A co trzyma w ręce? Obejrzyjcie filmik o dyrygencie
https://www.youtube.com/watch?v=gOlfk1U6z-8
https://www.youtube.com/watch?v=Uy4xW1LYDag
A czy wiecie, jak nazywają się muzyczne znaki? Muzyk patrząc na nuty, potrafi przypisać im odpowiednie dźwięki. Na początku zapisu nutowego jest klucz wiolinowy
Klucz wiolinowy
Nuty
Posłuchajcie piosenki o nutkachOdpowiedzcie na pytania −Jak nazywały się nutki? Ile ich było? Co robiły?
https://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY
Kochani czy wiecie co to znaczy wysokie i niskie dźwięki? Zobaczcie
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU&t=226s
A teraz zaśpiewajcie basem czyli niskim głosema następnie sopranem czyli bardzo wysokim głosem
Do dzieła
Zadanie dla spostrzegawczychZnajdź parę
https://wordwall.net/pl/resource/1477965/muzyka/instrumenty-muzyczne
Poruszajcie się troszkę w rytm Waszej ulubionej piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=ZlanSiI7HnI
Jeśli chcecie możecie wykonać swój własny instrument muzycznyMożecie go zrobić według Waszego pomysłu albo skorzystać z tych propozycji
https://www.youtube.com/watch?v=rjlF1bRjmgE
https://www.youtube.com/watch?v=AtGUqwsHtNg
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 27, 28
Pięciolatki
kata pracy nr. 4 strona 21, 22
Powodzenia!
Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z angielskiego
Kochane Dzieci i Rodzice!
Dzisiejsze spotkanie, to ostatnie z cyklu "Toys"/zabawki.
Dzieci z grup 6-letnich otworzą swoje książeczki na str.83/books/.Są tam ilustracje z zabawkami, wytnijcie je i połóżcie przed sobą. Odwróćcie je w taki sposób, żebyście nie widzieli, co jest na ilustracji. Spróbujcie najpierw zgadnąć i powiedzieć , co na niej jest , a potem dopiero sprawdzić. Jeśli uda Wam się zgadnąć, przyznajecie sobie 1 punkt. Najpierw powtarzamy zdania;
1.I've got a car.
/Potem sprawdzamy, czy rzeczywiście na tej ilustracji jest samochód./
2.I've got a doll.
3.I've got a teady bear.
4.I've got a yo-yo.
5.I've got a train.
6.I've got a yo-yo.
Myślę, że uda Wam się zdobyć dużo punktów.
A teraz otwórzcie swoje książeczki na str.49.Mamy tu ćwiczenie 11.
Na obrazkach w ćw.11 znajdują się prezenty innych dzieci. Nazwijcie je i odpowiedzcie na pytanie:
What's this?
It's a doll and a train.
What's this?
It's a boat and yo-yo and a car.
What's this?
It's a teddy bear, two balls and a car.
Teraz policzcie zabawki na każdym obrazku i połączcie z odpowiednią cyfrą.
picture1/ilustracja 1/
How many toys?/four/.
Powtarzacie pytania do każdej ilustracji i w puste kwadraciki wpisujecie odpowiednią cyfrę.
Na zakończenie tego rozdziału zróbcie ćw.1i2 ze str.68/ćwiczeniówka/.
W ćw.1 należy dorysować brakujące elementy zabawkom i potem je pokolorować.
W ćw.2 należy policzyć ile jest poszczególnych zabawek i zakreślić odpowiednią cyfrę./można także pokolorować zabawki/.
Nie zapomnijcie o piosence:"Come fly with me".
Bawcie się dobrze!
Teraz czas na grupy 5-letnie.Zaśpiewajcie najpierw piosenkę:"Let's go for a ride".
A teraz otwórzcie Wasze książeczki na str.22.Mamy tu cztery ilustracje różnych środków transportu; a boat, a train, a car, a plane. Zobaczcie, jakie robią ciekawe ślady. Weźcie do ręki kredki i połączcie kropki na śladach odpowiednimi kolorami i powtarzajcie, wskazując kolejno na każdy rząd.
1.The boat goes on the water.
2.The train goes on the tracks.
3.The car goes on the road.
4.The plane flies through the air.
Na str.22 macie miejsce na rysunek. Wybierzcie jeden spośród czterech środków transportu z poprzedniego ćwiczenia i narysujcie go.
Nadszedł czas na zabawę. Bawią się wszystkie dzieci.
Rozłóżcie ręce i udajcie, że lecicie samolotem. Powtarzajcie;
A plane !
/można też udawać przy tym warkot samolotu/.
A teraz pokazujcie rękoma wznoszącą i opadającą falę, powtarzajcie;
A boat!
Udajecie teraz, że trzymacie kierownicę w dłoniach, skręcacie najpierw w prawo, potem w lewo i powtarzacie:
A car!
Potem udajecie, że pociągacie za sznurek wysoko nad głową i uruchomiacie pociąg, powtarzając:
A train!
Bawcie się dobrze!/Have a nice time! See you soon/.
Życzymy owocnej pracy