Witajcie Kochani Dzisiaj dowiecie co to są polskie symbole narodowe
Jesteście gotowi! Zaczynamy!
Na początek przypomnijcie sobie literki jakie już poznaliśmyJest ich naprawdę sporo
Zobaczcie!
https://www.youtube.com/watch?v=bc2fcIA11QI
A teraz zadanie dla spostrzegawczych kliknijcie w krety, które pokazują literki
https://wordwall.net/pl/resource/1362908/alfabet
Kochani w jakim państwie mieszkamy? Kim jesteśmy? Polskie symbole narodowe - Co to takiego? OczywiścieJ Braaawo!!! Mieszkamy w Polsce i jesteśmy Polakami. Każdy kraj ma swoje godło, flagę, hymn i to właśnie są symbole narodoweZobaczcie!
Obejrzyjcie teraz legendę o Lechu, Czechu i Rusie a dowiecie się skąd pochodzi nazwa naszego kraju i dlaczego naszym godłem jest orzeł biały
https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0
Posłuchajcie hymnu Polski „Mazurek Dąbrowskiego”. Pamiętajcie, że hymn śpiewamy przy ważnych wydarzeniach lub świętach. Podczas hymnu należy stać na baczność.
https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo
Obejrzyjcie zdjęcia przedstawiające mapę Polski. Zobaczcie jak nazywa się nasza stolica, gdzie znajdują się góry (kolor pomarańczowy), gdzie niziny (zielone miejsca), morze- Bałtyk, przeczytajcie nazwy i postarajcie się znaleźć swoją miejscowość
A teraz ułóżcie puzzle przedstawiające mapę Polski Do dzieła!!!
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/228215-mapa-polski-puzzle-dla-dzieci
Posłuchajcie piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”, pośpiewajcie
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Czas na pracę plastycznąProponujemy wykonanie godłaJ Sześciolatki mogą wykonać z Wyprawki plastycznej nr.19 lub skorzystać z tej propozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 31, 32, 33,
Pięciolatki
karta pracy nr. 4 strony 32, książka strona 78, 79
Powodzenia!
Na zakończenie obejrzyjcie film edukacyjny o polskich symbolach narodowych
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Czas na język angielski Pani Ewa przygotowała dla Was bardzo ciekawe zajęcia
Witam wszystkie Dzieci i Rodziców!
Dzisiaj dla dzieci 6-letnich przygotowałam trochę , latania". Otwórzcie wasze książeczki na str. 46 i 47. Widzicie na stronie 46 Piotrusia Pana, który lata. Zaprasza Was także, abyście polatali razem z Nim (ścieżka 22, "Come fly with me")./Chodź polataj ze mną/.
Gdy usłyszysz w piosence: come fly with me, zaczynasz udawać, że latasz. Gdy pojawią się w piosence nazwy zabawek, udajesz, że się nimi bawisz. Powtórz piosenkę kilka razy, zaproś do zabawy waszych domowników.
W ćw.6 mamy następujące zdania:
1. I've got a brown ball/mam brązową piłkę/.
2. I've got a green and white boat/mam zieloną i niebieską łódkę/.
3. I've got a blue yo-yo/mam niebieskie yo-yo/.
4. I've got a Purple and orange kite/mam fioletowy i pomarańczowy latawiec.
W ćw. 6 mamy 4 ilustracje, dobierz opisy do ilustracji.
Jeśli zdanie, zgadza się z opisem, postaw w kwadraciku obok znak V, jeśli się nie zgadza postaw znak X.
Spójrzcie na obrazki w ćw. 8 na str. 47. Spróbujcie odpowiedzieć jakie to zabawki, oczywiście po angielsku:
What's this?
It's a train/teddy bear,car, doll/.
What colour is it?
It's blue and orange.
Pytajcie w taki sposób o każdą zabawkę i odpowiadajcie.
Na zakończenie tego ćwiczenia pokolorujcie zabawki w tym ćwiczeniu na kolory zabawek z dużego obrazka.
Na str.51 w ćw. 17 macie miejsce na narysowanie swojej ulubionej zabawki. Narysujcie ją, pokolorujcie i nazwijcie po angielsku.
Życzę udanej zabawy!
Dla uczniów grup 5-letnich przygotowałam piosenkę: I'm ready to play!
https://www.youtube.com/watch?v=QSOf2rVu8gw
Po wejściu w ten link proszę przewinąć do minuty 14-tej i 15-tej sekundy.
Myślę, że wszystkie dzieci wycięły sobie ilustracje z zabawkami ze strony 39 (książka).
Przygotuj te ilustracje, połóż je przed sobą, słuchaj uważnie piosenki. Gdy usłyszysz w piosence nazwę zabawki, podnosisz ilustrację z odpowiednią zabawką wysoko do góry. Powtórzcie tę piosenkę kilka razy. W linku zamieszczonym powyżej, znajdują się wszystkie piosenki, których uczyliśmy się od początku roku, zachęcam do ich powtórzenia.
Na str. 21 (podręcznik) macie w okienkach 6 różnych zabawek w kolejności:
a doll
a teddy bear
a car
a yo-yo
a train
a ball
Obok macie kilka zabawek, które różnią się szczegółami. Zakreślcie te zabawki, które są takie same jak w okienkach.
Bawcie się dobrze!
Wszystkie pozostałe dzieci zachęcam do powtórzenia i posłuchania historyjki "The red car"
https://www.youtube.com/watch?v=wiAM-2NgSmM
Życzę udanych wyścigów samochodowych!
Have a nice time!
Życzymy owocnej pracy Do jutra Kochani