Witajcie KochaniUśmiech Dzisiaj dowiecie co to są polskie symbole narodowe Uśmiech Jesteście gotowi! Zaczynamy!

Na początek przypomnijcie sobie literki jakie już poznaliśmyUśmiechJest ich naprawdę sporoUśmiechZobaczcie!

https://www.youtube.com/watch?v=bc2fcIA11QI

A teraz zadanie dla spostrzegawczych Uśmiech kliknijcie w krety, które pokazują literkiUśmiech

https://wordwall.net/pl/resource/1362908/alfabet

Kochani w jakim państwie mieszkamy? Kim jesteśmy? Polskie symbole narodowe - Co to takiego?  OczywiścieJ Braaawo!!!  Mieszkamy w Polsce i jesteśmy Polakami. Każdy kraj ma swoje godło, flagę, hymn i to właśnie są symbole narodoweUśmiechZobaczcie!

polska2jpg [300x400]polska3jpg [300x420]polska4jpg [300x420]polska11jpg [300x415]

Obejrzyjcie teraz legendę o Lechu, Czechu i Rusie a dowiecie się skąd pochodzi nazwa naszego kraju i dlaczego naszym godłem jest orzeł białyUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0

Posłuchajcie hymnu Polski „Mazurek Dąbrowskiego”. Pamiętajcie, że hymn śpiewamy przy ważnych wydarzeniach lub świętach. Podczas hymnu należy stać na baczność.  

https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo

Obejrzyjcie zdjęcia przedstawiające mapę Polski. Zobaczcie jak nazywa się nasza stolica, gdzie znajdują się góry (kolor pomarańczowy), gdzie niziny (zielone miejsca), morze- Bałtyk, przeczytajcie nazwy i postarajcie się znaleźć swoją miejscowośćUśmiech

 polska5jpg [300x420]polska6jpg [300x420]polska7jpg [300x420]polska8jpg [300x389]

A teraz ułóżcie puzzle przedstawiające mapę PolskiUśmiech Do dzieła!!!

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/228215-mapa-polski-puzzle-dla-dzieci

Posłuchajcie piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”, pośpiewajcieUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Czas na pracę plastycznąUśmiechProponujemy wykonanie godłaJ Sześciolatki mogą wykonać z Wyprawki plastycznej nr.19 lub skorzystać z tej propozycji:

https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY

KochaniUśmiech otwórzcie swoje książeczki UśmiechSześciolatki Uśmiech wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 31, 32, 33, UśmiechPięciolatki Uśmiech karta pracy nr. 4 strony 32, książka strona 78, 79 UśmiechPowodzenia!

Na zakończenie obejrzyjcie film edukacyjny o polskich symbolach narodowychUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Czas na język angielskiUśmiech Pani Ewa przygotowała dla Was bardzo ciekawe zajęciaUśmiech

Witam wszystkie Dzieci i Rodziców!

Dzisiaj dla dzieci 6-letnich przygotowałam trochę , latania". Otwórzcie wasze książeczki na str. 46 i 47. Widzicie na stronie 46 Piotrusia Pana, który lata. Zaprasza Was także, abyście polatali razem z Nim (ścieżka 22, "Come fly with me")./Chodź polataj ze mną/.

Gdy usłyszysz w piosence: come fly with me, zaczynasz udawać, że latasz. Gdy pojawią się w piosence nazwy zabawek, udajesz, że się nimi bawisz. Powtórz piosenkę kilka razy, zaproś do zabawy waszych domowników.

W ćw.6 mamy następujące zdania: 

1. I've got a brown ball/mam brązową piłkę/.

2. I've got a green and white boat/mam zieloną i niebieską łódkę/.

3. I've got a blue yo-yo/mam niebieskie yo-yo/.

4. I've got a Purple and orange kite/mam fioletowy i pomarańczowy latawiec.

W ćw. 6 mamy 4 ilustracje, dobierz opisy do ilustracji.

Jeśli zdanie, zgadza się z opisem, postaw w kwadraciku obok znak V, jeśli się nie zgadza postaw znak X.

Spójrzcie na obrazki w ćw. 8 na str. 47. Spróbujcie odpowiedzieć jakie to zabawki, oczywiście po angielsku:

What's this?

It's a train/teddy bear,car, doll/.

What colour is it?

It's blue and orange.

Pytajcie w taki sposób o każdą zabawkę i odpowiadajcie.

Na zakończenie tego ćwiczenia pokolorujcie zabawki w tym ćwiczeniu na kolory zabawek z dużego obrazka.

Na str.51 w ćw. 17 macie miejsce na narysowanie swojej ulubionej zabawki. Narysujcie ją, pokolorujcie i nazwijcie po angielsku. 

Życzę udanej zabawy!

Dla uczniów grup 5-letnich przygotowałam piosenkę: I'm ready to play!

https://www.youtube.com/watch?v=QSOf2rVu8gw

Po wejściu w ten link proszę przewinąć do minuty 14-tej i 15-tej sekundy.

Myślę, że wszystkie dzieci wycięły sobie ilustracje z zabawkami ze strony 39 (książka).

Przygotuj te ilustracje, połóż je przed sobą, słuchaj uważnie piosenki. Gdy usłyszysz w piosence nazwę zabawki, podnosisz ilustrację z odpowiednią zabawką wysoko do góry. Powtórzcie tę piosenkę kilka razy. W linku zamieszczonym powyżej, znajdują się wszystkie piosenki, których uczyliśmy się od początku roku, zachęcam do ich powtórzenia.

Na str. 21 (podręcznik) macie w okienkach 6 różnych zabawek w kolejności: 

a doll

a teddy bear

a car

a yo-yo

a train

a ball

Obok macie kilka zabawek, które różnią się szczegółami. Zakreślcie te zabawki, które są takie same jak w okienkach.

Bawcie się dobrze!

Wszystkie pozostałe dzieci zachęcam do powtórzenia i posłuchania historyjki "The red car"

https://www.youtube.com/watch?v=wiAM-2NgSmM

Życzę udanych wyścigów samochodowych!

Have a nice time!

Życzymy owocnej pracy Uśmiech Do jutra KochaniUśmiech

Polska