Dzień dobry Kochani Dzisiaj już ostatni dzień z teatrem
Jesteście gotowi
Zaczynamy!
Już wiecie kim jest aktor, co to scena, kurtyna czy przedstawienie teatralneTeraz zobaczcie jakie mamy rodzaje widowisk teatralnych
Czas na zabawę Zaproście Rodziców i razem zilustrujcie ruchem rymowankę
Zobaczcie jakie to fajne
Wielki smok szedł do przodu kroki trzy,
zrobił przysiad i wyszczerzył groźnie kły.
Skoczył w górę i rozłożył skrzydła swe,
latał w koło, by pogubić myśli złe.
W chłodnej wodzie pływał żabką też,
na czworakach chodził tak jak jeż.
Gdy się zmęczył, to zwinięty w kłębek spał,
kolorowe sny całą nockę miał.
Posłuchajcie wiersza I odpowiedzcie na pytania: Czy wy czujecie się podobnie w teatrze? Czy w domu robicie teatrzyk dla rodziców?
A teraz mamy dla Was zadanie specjalne Utwórzcie z sylab wyrazy
Do dzieła!
https://wordwall.net/pl/resource/1458099/tworzenie-wyraz%C3%B3w-z-sylab
Starszaki postarajcie się ułożyć wyrazyWiemy, że potraficie
Powodzenia!
https://wordwall.net/pl/resource/1551302/literka-h
I ostatnie troszkę trudniejsze zadanie Spróbujcie!
https://wordwall.net/pl/resource/1479426/teatr
Posłuchajcie piosenki o teatrze Zaśpiewajcie!
https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ
Zapraszamy do obejrzenia spektakluOdpowiedzcie na pytania: Czy podobał Wam się oglądany spektakl? Czy scenografia była ciekawa?, Która postać podobała Wam się najbardziej? Dlaczego?
https://www.youtube.com/watch?v=XSaVlq2X6wc
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strona 23
Pięciolatki
kata pracy nr. 4 strony 18,19
Powodzenia!
Nadszedł czas na języka angielski Pani Ewa przygotowała dla Was ciekawe zajęcia
Witam serdecznie, w dniu dzisiejszym zapraszam sześciolatki do otworzenia swoich książeczek na str.44 i 45.Mamy piękną ilustrację, a pod nią w ćw.2 mamy 4 puste okienka. Na końcu podręcznika znajdują się naklejki, które należy przykleić w następującej kolejności: doll-lalka, boat-łódka, ball-piłka, teddy bear-miś pluszowy.
W ćw.4 należy wskazać na odpowiednie zabawki i powiedzieć/w miarę możliwości/.
1.It's a car.
2.It's a kite.
3.It's a yo-yo.
4.It's a train.
Następnie spróbujcie powtórzyć;
I've got a yo-yo and I've got a train.
I've got a kite and I've got a car.
W ćw.5 ze str.45 nazwijcie poszczególne zabawki,tak jak to zrobiliście w poprzednim ćwiczeniu.Następnie połączcie połówki obrazków i pokolorujcie je według wzoru.Opiszcie swoje prace,używając kolorów.Myślę,że pamiętacie nazwy kolorów.Nie zapomnijcie zaśpiewać piosenki/ścieżka 21/.
Bawcie się dobrze/Have a nice time/.
Dla dzieci 5-letnich opracowałam trochę gestów do piosenki z porzednich zajęć:"Let's go for a ride/chodźmy pojeździć/.Trochę się pobawimy,rozruszamy naszą wyobraźnię.
Kiedy śpiewamy:
1/2 Choo choo! /udajesz,że pociągasz za sznurek wysoko nad głową/
3 Beep beep! /naciskasz klakson na kierownicy/
4 Watch out! /osłoń oczy dłonią i rozejrzyj się wokół/
5 Oh no! / przyłóż dłoń do brody i potrząśnij głową/
6 Ball /udajesz,że odbijasz piłkę/
It's too big /wyciągasz ręce przed siebie i zakreślasz duże kółka/
7 What about /udajesz,że grasz w yo-yo/
my yo-yo?
Is it too small? /wyciągasz ręce przed siebie i zakreślasz w powietrzu małe kółka/
8 Great /klaszczemy w dłonie/
Thank you!
Beep beep! / naciskasz klakson na kierownicy/
Choo choo! /udajesz,ze pociągasz za sznurek wysoko nad głową/
Śpiewajcie i bawcie się dobrze./Have a nice time/.
Na str.39 w podręczniku macie ilustracje z zabawkami.Z pomocą Rodziców lub rodzeństwa wytnijcie je i nazwijcie po angielsku, policzcie, także po angielsku. Powiedzcie po angielsku, jakiego koloru są zabawki. Jestem przekonana, że wszystkie dzieci pamiętają nazwy kolorów po angielsku. Proszę, żeby wszystkie dzieci je powtórzyły, nawet te najmniejsze.
Życzę udanej zabawy!
Kochani życzymy owocnej pracy i super zabawy