Witajcie KochaniUśmiech Dzisiaj kolejny dzień w którym będziemy poznawać teatr i związane z nim nazwyUśmiechJesteście gotowiUśmiechZaczynamyUśmiech

Na początek przypomnijcie sobie wielkie i małe literyUśmiech Braawo!  aktor

https://wordwall.net/pl/resource/963619/ta-sama-litera

A teraz posegregujcie obrazki według liczby sylabUśmiech Do dziełaUśmiech

https://wordwall.net/pl/resource/1444402/percepcja-s%c5%82uchowa/posegreguj-obrazki-wg-liczby-sylab-nazw

Czy wiecie jak wygląda teatr? Co to jest widownia, scena, kostiumy czy aktorzy? Zobaczcie planszeUśmiech

Teatrplanszepdf

Już wiecie jak wygląda teatr, kim jest aktor, co to scena Uśmiech Spróbujcie odgadnąć zagadkiUśmiech Braaawo! Wspaniale!

Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.

Często w teatrze lub w filmie gra.


Co biją dzieci aktorom,

gdy się w teatrze zbiorą?

Kto to to jest?

Odgadnie chyba każde dziecko!

Stoi przed orkiestrą. Wywija pałeczką

Pisze muzykę do przedstawienia.


Powiedz, jakie lalki

w teatrze spotykasz,

które mówią ludzkim głosem,

tańczą na patykach.

 To podnosi się to spada,

a gdy spada - to się klaszcze,

choć nie śpiewa i nie gada

ważną rolę gra w teatrze.


Zanim się w teatrze zacznie przedstawienie

co się musi najpierw rozsunąć na scenie?

 Aktor zasłania nią twarz.

Co biją dzieci aktorom,

gdy się w teatrze zbiorą?

 

Bum tarara bum, ludzi wielki tłum.

Tromta drata ta, każdy na czymś gra.

Kto obmyśla jak

przedstawić bajkę na scenie.

 

Projektuje rekwizyty i dekorację

oraz lalki, kukiełki do przedstawienia.


Jak się nazywa taki budynek,

w którym zobaczę scenę, kurtynę?

Krzesła tam stoją rząd za rzędem,

a ja tam bajkę oglądać będę.

 maska

OdpowiedziUśmiech Zobaczcie czy się nie pomyliliścieUśmiech

Kochani poproście Rodziców o przeczytanie opowiadania S. Kraszewskiego „Bardzo ważna rola” i odpowiedzcie na pytania: Co postanowiły starszaki? Jaką rolę miała grać Zosia, siostra Michała? O czym było przedstawienie? Czy Michał rozpoznał na scenie swoją siostrę? Co grała Zosia?

Opowiadanie

Zobaczcie jak powstaje spektakl teatralnyUśmiech Miłego odbioruUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

KochaniUśmiech otwórzcie swoje książeczki UśmiechSześciolatki Uśmiech wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 18,19 książka str. 72,73 PięciolatkiUśmiechkata pracy nr. 4 str. 13,14 książka str. 75 Uśmiech Powodzenia!

Czas na pracę plastycznąUśmiech Zachęcamy do zrobienia własnej kukiełki na patykuUśmiechZobaczcie jakie to prosteUśmiechDo dziełaUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=gAEDQiDJVco&feature=emb_logo

Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiegoUśmiech

Kochani!

W dalszym ciągu zostajemy jeszcze w krainie zabawek. Moje propozycje dla 6-latków na dziś.

Proszę otwórzcie wasze ćwiczeniówki na str.44 i 45.Na str.44 mamy ćw.10 i ćw.11.

W ćw.10  proszę, żebyście po śladzie narysowali 2 auta/dowolnym kolorem, ale kredką/ i powiedzieli:

I've got a new car./Mam nowy samochód/.

W ćw.11należy połączyć zabawki z wybranymi postaciami na ilustracji i dorysować im  brakujące zabawki.

a horse-koń

a doll-lalka

a train-pociąg

W miarę możliwości spróbujcie powiedzieć:

I've got a train.

I've got a doll.

I've got a horse./mam pociąg, lalkę, konia/.

W ćw.12 na str.45 odnajdźcie właściwą drogę w labiryncie i następnie na końcu każdej narysujcie właściwą zabawkę.

W ćw.13 str.45 spróbujcie nazwać wszystkie zabawki po angielsku: a doll,a boat,a ball,a teddy ,a kite ,a car ,a train,a yo-yo.

Jeśli udało Wam się nazwać wszystkie zabawki ,przyklejcie sobie naklejkę z bohaterami filmu. Pamiętacie,że naklejki znajdują się na końcu ćwiczeniówki.

Na zakończenie ćw. zaśpiewajcie jeszcze piosenkę/ścieżka21/.

Życzę udanej zabawy!

Natomiast dzieci z grup 5-letnich proszę o otworzenie swoich książeczek na str.18 i 19.

Najpierw posłuchajcie historyjki, a potem zrobimy ćwiczenie ze str.19.

https://www.bing.com/videos/search?view=detail&mid=70418655EAECD6ADAAB570418655EAECD6ADAAB5&shtp=FacebookMessenger&shid=dbeba4a7-b308-456d-bd16-cf2b8a629482&shtk=T3hmb3JkIFBsYXl0aW1lIEIgNw==&shdk=T3hmb3JkIFBsYXl0aW1lIEIgNw==&shhk=kXopUuavAH36Ta8cnD9ZIZRsDLpQju1ung41xlKskWo=&form=VDSHOT&shth=OSH.x73XHjuvol1hrj3w5BlKhA&fbclid=IwAR0LK1HwIXJzWgrNlDgfNoiSXVgw-Cx8w9ZNtSpTIb9Wjstc44JdS8owgi4

Na str.19 macie Waszych bohaterów: Twig,Star,Rocket, Monkey,Melody.

Poniżej znajdują się zabawki: a car, a doll, a teddy, a train.

Którą zabawką bawili się poszczególni bohaterowie? Połączcie.

Na zakończenie posłuchajcie piosenki: Let's go for a ride.

/do piosenki wrócimy w piątek/.

Życzę udanej zabawy!

Pozostałe dzieci bardzo proszę przypomnienie  sobie historyjki: It's raining. Zaśpiewajcie i zatańczcie proszę.

https://www.bing.com/videos/search?view=detail&mid=EA5D36FC038BFB7FAF49EA5D36FC038BFB7FAF49&shtp=FacebookMessenger&shid=3ac4092d-6c63-4ae7-b130-084d1b33af38&shtk=T3hmb3JkIFBsYXl0aW1lIFN0YXJ0ZXIgMQ==&shdk=T3hmb3JkIFBsYXl0aW1lIFN0YXJ0ZXIgMQ==&shhk=ACPex01UtEJ/d188xKYIhIK+H0sYjNgrAU3TSKAZpRI=&form=VDSHOT&shth=OSH.isj7b70R0WUfasMtQ3Pwxw&fbclid=IwAR17A9T8inc17DLxPxTheo64FMB1Ksb1KE_sR9RD3svWp_gvM2ZwtABSMck

Życzę wszystkim wspaniałej zabawy!

Do jutra KochaniUśmiech

teatr