Witajcie Kochani Dzisiaj kolejny dzień w którym będziemy poznawać teatr i związane z nim nazwy
Jesteście gotowi
Zaczynamy
Na początek przypomnijcie sobie wielkie i małe litery Braawo!
https://wordwall.net/pl/resource/963619/ta-sama-litera
A teraz posegregujcie obrazki według liczby sylab Do dzieła
Czy wiecie jak wygląda teatr? Co to jest widownia, scena, kostiumy czy aktorzy? Zobaczcie plansze
Już wiecie jak wygląda teatr, kim jest aktor, co to scena Spróbujcie odgadnąć zagadki
Braaawo! Wspaniale!
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma. Często w teatrze lub w filmie gra. |
Co biją dzieci aktorom, gdy się w teatrze zbiorą? |
Kto to to jest? Odgadnie chyba każde dziecko! Stoi przed orkiestrą. Wywija pałeczką |
Pisze muzykę do przedstawienia. |
Powiedz, jakie lalki w teatrze spotykasz, które mówią ludzkim głosem, tańczą na patykach. |
To podnosi się to spada,
a gdy spada - to się klaszcze, choć nie śpiewa i nie gada ważną rolę gra w teatrze. |
Zanim się w teatrze zacznie przedstawienie co się musi najpierw rozsunąć na scenie? |
Aktor zasłania nią twarz. |
Co biją dzieci aktorom, gdy się w teatrze zbiorą? |
Bum tarara bum, ludzi wielki tłum. Tromta drata ta, każdy na czymś gra. |
Kto obmyśla jak przedstawić bajkę na scenie. |
Projektuje rekwizyty i dekorację oraz lalki, kukiełki do przedstawienia. |
Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczę scenę, kurtynę? Krzesła tam stoją rząd za rzędem, a ja tam bajkę oglądać będę. |
![]() |
Odpowiedzi Zobaczcie czy się nie pomyliliście
Kochani poproście Rodziców o przeczytanie opowiadania S. Kraszewskiego „Bardzo ważna rola” i odpowiedzcie na pytania: Co postanowiły starszaki? Jaką rolę miała grać Zosia, siostra Michała? O czym było przedstawienie? Czy Michał rozpoznał na scenie swoją siostrę? Co grała Zosia?
Zobaczcie jak powstaje spektakl teatralny Miłego odbioru
https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 18,19 książka str. 72,73 Pięciolatki
kata pracy nr. 4 str. 13,14 książka str. 75
Powodzenia!
Czas na pracę plastyczną Zachęcamy do zrobienia własnej kukiełki na patyku
Zobaczcie jakie to proste
Do dzieła
https://www.youtube.com/watch?v=gAEDQiDJVco&feature=emb_logo
Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego
Kochani!
W dalszym ciągu zostajemy jeszcze w krainie zabawek. Moje propozycje dla 6-latków na dziś.
Proszę otwórzcie wasze ćwiczeniówki na str.44 i 45.Na str.44 mamy ćw.10 i ćw.11.
W ćw.10 proszę, żebyście po śladzie narysowali 2 auta/dowolnym kolorem, ale kredką/ i powiedzieli:
I've got a new car./Mam nowy samochód/.
W ćw.11należy połączyć zabawki z wybranymi postaciami na ilustracji i dorysować im brakujące zabawki.
a horse-koń
a doll-lalka
a train-pociąg
W miarę możliwości spróbujcie powiedzieć:
I've got a train.
I've got a doll.
I've got a horse./mam pociąg, lalkę, konia/.
W ćw.12 na str.45 odnajdźcie właściwą drogę w labiryncie i następnie na końcu każdej narysujcie właściwą zabawkę.
W ćw.13 str.45 spróbujcie nazwać wszystkie zabawki po angielsku: a doll,a boat,a ball,a teddy ,a kite ,a car ,a train,a yo-yo.
Jeśli udało Wam się nazwać wszystkie zabawki ,przyklejcie sobie naklejkę z bohaterami filmu. Pamiętacie,że naklejki znajdują się na końcu ćwiczeniówki.
Na zakończenie ćw. zaśpiewajcie jeszcze piosenkę/ścieżka21/.
Życzę udanej zabawy!
Natomiast dzieci z grup 5-letnich proszę o otworzenie swoich książeczek na str.18 i 19.
Najpierw posłuchajcie historyjki, a potem zrobimy ćwiczenie ze str.19.
Na str.19 macie Waszych bohaterów: Twig,Star,Rocket, Monkey,Melody.
Poniżej znajdują się zabawki: a car, a doll, a teddy, a train.
Którą zabawką bawili się poszczególni bohaterowie? Połączcie.
Na zakończenie posłuchajcie piosenki: Let's go for a ride.
/do piosenki wrócimy w piątek/.
Życzę udanej zabawy!
Pozostałe dzieci bardzo proszę przypomnienie sobie historyjki: It's raining. Zaśpiewajcie i zatańczcie proszę.
Życzę wszystkim wspaniałej zabawy!
Do jutra Kochani