Witajcie Kochani
Dzisiaj dowiecie się jak należy segregować śmieci i dlaczego jest to tak bardzo ważne
Jesteście gotowi! Zaczynamy!
Na początek zachęcamy Was do zabawy logopedycznej
Poruszajcie troszkę swoją buzią
Posłuchajcie opowiadania B. Kosmowskiej” Dziwny mecz koszykówki”
Odpowiedzcie na pytania: Co zaproponowała pani dzieciom?, Na czym polegał ten mecz koszykówki?, Co nam daje segregowanie śmieci? Braaaawo
Wszystko wiecie
Znacie kolory pojemników na odpady? Wiecie do jakiego pojemnika wrzucamy szkło, papier czy metal? Zobaczcie
A teraz sami spróbujcie posegregować śmieci do odpowiednich pojemników
Powodzenia!
http://scholaris.pl/resources/run/id/49420 
https://learningapps.org/view1958375
https://wordwall.net/pl/resource/1232244/segregacja-%C5%9Bmieci
Obejrzyjcie film edukacyjny o wysypiskach śmieci
Przekonacie się dlaczego tak ważna jest segregacja śmieci
http://scholaris.pl/resources/run/id/49417
http://scholaris.pl/resources/run/id/49419
Wiecie co możecie zrobić aby zużywać mniej plastiku? Spójrzcie
Wiecie już dlaczego należy segregować śmieci? Taaaak
Dzięki segregacji odpadów na wysypiska trafia mniej śmieci. Te, które można poddać recyklingowi (robienie nowych rzeczy ze starych) zostają ponownie przetworzone (np. szkło trafia do hut szkła, a papier – do produkcji, między innymi, papieru toaletowego). Posegregowane śmieci wrzucamy do pojemników oznaczonych odpowiednimi kolorami (lub podpisanymi): pojemnik na papier – kolor niebieski• pojemnik na plastik – kolor żółty • pojemnik na szkło kolorowe – kolor zielony • pojemnik na szkło bezbarwne – kolor biały • pojemnik na aluminium (rodzaj metalu) – kolor czerwony.
Zobaczcie filmik o przetwarzaniu odpadów
http://scholaris.pl/resources/run/id/49412
Mamy dla Was zadanie
Ułóżcie puzzle „Nasza Planeta”
http://scholaris.pl/zasob/49414?bid=0&iid=0&query=ekologia&api=
Proponujemy też obejrzeć bajkę edukacyjną o ekologii
Miłego odbioru
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
Kochani
otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy Czytam, piszę, liczę str. 79
Pięciolatki
kata pracy nr. 4 s. 9, 10
Powodzenia!
Na zakończenie posłuchajcie piosenk
i zobaczcie jeszcze raz co należy robić aby dbać o naszą planetę
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
plansza1 plansza2 plansza3 plansza4
Czas na język angielski Pani Ewa przygotowała dla Was ciekawe zajęcia
Kochane Dzieci i Szanowni Rodzice!
W dalszym ciągu pozostajemy w tematyce /Toys/zabawki. Myślę, że wszystkie dzieci potrafią już nazwać swoje zabawki po angielsku, ale dla utrwalenia proponuję piosenkę, którą już znacie "What is it?".
Dla dzieci 6-letnich proponuję także wykonanie ćwiczeń:ćw.7 str.42 i ćw.9 str.43.
zaśpiewajcie także piosenkę, ścieżka 21.
Dzieci z grup 5-letnich,bardzo proszę, otwórzcie swoje książeczki/books/.Macie do wykonania zadanie.
Na tej stronie znajduje się duża ilustracja z zabawkami, obok macie 6 okienek/kwadracików/przy wybranych zabawkach. Policzcie, ile jest poszczególnych zabawek na dużym obrazku i narysujcie w puste kwadraty tyle kropek, ile jest zabawek. Spróbujcie policzyć po angielsku.
Bardzo proszę, żeby wszystkie dzieci policzyły po angielsku. Przypomnijcie sobie cyferki od 1do 10.
W tym celu piosenka.
Życzę udanej zabawy!
Do poniedziałku Kochani