Witajcie KochaniUśmiechDzisiaj dowiecie się jak należy segregować śmieci i dlaczego jest to tak bardzo ważneUśmiech Jesteście gotowi! Zaczynamy!

Na początek zachęcamy Was do zabawy logopedycznejUśmiech Poruszajcie troszkę swoją buziąUśmiech

Żabki-karty

Posłuchajcie opowiadania B. Kosmowskiej” Dziwny mecz koszykówki”Uśmiech Odpowiedzcie na pytania: Co zaproponowała pani dzieciom?,  Na czym polegał ten mecz koszykówki?, Co nam daje segregowanie śmieci? Braaaawo UśmiechWszystko wiecieUśmiech

Dziwny mecz koszykówki

Znacie kolory pojemników na odpady? Wiecie do jakiego pojemnika wrzucamy szkło, papier czy metal? ZobaczcieUśmiech

Kolory pojemników

A teraz sami spróbujcie posegregować śmieci do odpowiednich pojemnikówUśmiech Powodzenia!

http://scholaris.pl/resources/run/id/49420  segregacja

https://learningapps.org/view1958375

https://wordwall.net/pl/resource/1232244/segregacja-%C5%9Bmieci

Obejrzyjcie film edukacyjny o wysypiskach śmieciUśmiech Przekonacie się dlaczego tak ważna jest segregacja śmieciUśmiech

http://scholaris.pl/resources/run/id/49417   

http://scholaris.pl/resources/run/id/49419

Wiecie co możecie zrobić aby zużywać mniej plastiku? SpójrzcieUśmiech

Jak zużywać mniej plastyku

Wiecie już dlaczego należy segregować śmieci? TaaaakUśmiech  Dzięki segregacji odpadów na wysypiska trafia mniej śmieci. Te, które można poddać recyklingowi (robienie nowych rzeczy ze starych)  zostają ponownie przetworzone (np. szkło trafia do hut szkła, a papier – do produkcji, między innymi, papieru toaletowego). Posegregowane śmieci wrzucamy do pojemników oznaczonych odpowiednimi kolorami (lub podpisanymi): pojemnik na papier – kolor niebieskipojemnik na plastik – kolor żółty pojemnik na szkło kolorowe – kolor zielonypojemnik na szkło bezbarwne – kolor białypojemnik na aluminium (rodzaj metalu) – kolor czerwony.

Zobaczcie filmik o przetwarzaniu odpadów Uśmiechhttp://scholaris.pl/resources/run/id/49412

Mamy dla Was zadanieUśmiech Ułóżcie puzzle „Nasza Planeta”

http://scholaris.pl/zasob/49414?bid=0&iid=0&query=ekologia&api=

Proponujemy też obejrzeć bajkę edukacyjną o ekologiiUśmiechMiłego odbioruUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

KochaniUśmiech otwórzcie swoje książeczki UśmiechSześciolatki Uśmiech wykonajcie w kartach pracy Czytam, piszę, liczę str. 79Uśmiech Pięciolatki Uśmiech kata pracy nr. 4 s. 9, 10 Uśmiech Powodzenia!

Na zakończenie posłuchajcie piosenkUśmiech i zobaczcie jeszcze raz co należy robić aby dbać o naszą planetęUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

plansza1 plansza2 plansza3 plansza4 

plansza5 plansza6 plansza 7

Czas na język angielski Pani Ewa przygotowała dla Was ciekawe zajęciaUśmiech

Kochane Dzieci i Szanowni Rodzice!

W dalszym ciągu pozostajemy w tematyce /Toys/zabawki. Myślę, że wszystkie dzieci potrafią już nazwać swoje zabawki po angielsku, ale dla utrwalenia proponuję piosenkę, którą już znacie "What is it?".  

https://www.bing.com/videos/search?q=toys-song%20for%20children&docid=608007531508662381&mid=40D76148D0584D8AF74940D76148D0584D8AF749&view=detail&FORM=VIRE&fbclid=IwAR0b6-tQvpI8I1dZLrtC8VF4ipidSc5e1ObOG3ghCsbpdFHh8Z7M-NVcT-E

Dla dzieci 6-letnich proponuję także wykonanie ćwiczeń:ćw.7 str.42 i ćw.9 str.43.

zaśpiewajcie także piosenkę, ścieżka 21.

Dzieci z grup 5-letnich,bardzo proszę, otwórzcie swoje książeczki/books/.Macie do wykonania zadanie.

Na tej stronie znajduje się duża ilustracja z zabawkami, obok macie 6 okienek/kwadracików/przy wybranych zabawkach. Policzcie, ile jest poszczególnych zabawek na dużym obrazku i narysujcie w puste kwadraty tyle kropek, ile jest zabawek. Spróbujcie policzyć po angielsku.

Bardzo proszę, żeby wszystkie dzieci policzyły po angielsku. Przypomnijcie sobie cyferki od 1do 10.

W tym celu piosenka. 

https://www.youtube.com/watch?v=4sHOH_zsRl4&fbclid=IwAR0ASBPhZ7NNc6FCkFsDK1rq2Ia-huK2BkwwSiuCeSlmIImM0pKKOzqtRoA

Życzę udanej zabawy!

Do poniedziałku KochaniUśmiech

segreguj