Witajcie Kochani!Przed nami kolejny dzień naszych przygotowań do Wielkanocy. Dzisiaj dowiecie się jak wygląda stół wielkanocny i jakie tradycyjne potrawy przyrządzane są na Wielkanoc
Będzie pyyyyysznie
Zaczynamy!
Posłuchajcie wiersza „Wielkanocny stół”Odpowiedzcie na pytania: Co znajduje się na stole? Czym był wyhaftowany stół?, Kto zasiadał przy stole? Braaaawo
https://www.youtube.com/watch?v=A6Sk-DnmkFE
A teraz zobaczcie, jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole
Sprawdźcie koniecznie czy dobrze zapamiętaliście jak wygląda stół wielkanocnyPowodzenia!
https://wordwall.net/pl/resource/1196952/st%C3%B3%C5%82-wielkanocny
Czas na zadania matematyczneJ Posłuchajcie i policzcieDo dzieła
W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?
Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?
Wspaniale liczycie Suuuper
Kochani poruszajcie się troszkę przy ulubionej piosence „ Taniec Zygzak” Ruch to zdrowie
Mamy jeszcze dla Was pracę plastyczną Pięciolatki wykonajcie „ Zajączka wielkanocnego” z Wyprawki plastycznej
Sześciolatki mogą wykonać zajączka według tego pomysłu:
https://www.youtube.com/watch?v=IZ_7h1bAHnU
A teraz Kochani otwórzcie karty pracy nr. 3 Czas na ćwiczenia
Sześciolatki wykonują stronę 79
książka strona 69
Pięciolatki strona 66J Powodzenia
Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego
Kochane dzieci!
Zbliżają się święta Wielkiej Nocy. W związku z tym nasze ćwiczenia będą dotyczyły tej tematyki. Zachęcam wszystkie dzieci do obejrzenia historyjki,,Get Ready!" i posłuchania piosenki ,,Don't Stop"
https://www.dailymotion.com/video/x6d9afl
Myślę, że historyjka wam się podobała i zachęcam wszystkie dzieci do wyścigów z rodzicami, bądź z rodzeństwem. Przygotujcie łyżki stołowe dla każdego uczestnika po jednej, jak również jajko ugotowane na twardo. Wyznaczcie linię startu i mety, najlepiej w największym pokoju. W zabawie biorą udział minimum dwie osoby. Jajko połóż na łyżce i z wyciągniętą ręką przed siebie biegnij do linii mety (nie pomagamy sobie drugą ręką). Komu nie spadnie jajko w trakcie biegu i dobiegnie do linii końcowej ten wygrywa (w taki sposób bawią się dzieci w UK w czasie świąt Wielkanocnych).
Życzę powodzenia i udanej zabawy.
Dodatkowo dla sześciolatków proponuję wykonanie ćwiczeń ze stron 70-71 z podręcznika. Zachęcam również do narysowania i pokolorowania zajączka wielkanocnego ,,Easter Bunny"
Nie zrażaj się tym, że nie zrozumiesz poleceń w języku angielskim, wystarczy dobrze obserwować i rysować. Przygotuj tylko kartkę i flamaster albo kredkę.
Życzę powodzenia.
Do jutra Kochani Życzymy owocnej pracy!