Witajcie Kochani!UśmiechPrzed nami kolejny dzień naszych przygotowań do Wielkanocy.  Dzisiaj dowiecie się jak wygląda stół wielkanocny i jakie tradycyjne potrawy przyrządzane są na WielkanocUśmiech Będzie pyyyyysznieUśmiechZaczynamy!

Posłuchajcie wiersza „Wielkanocny stółUśmiechOdpowiedzcie na pytania: Co znajduje się na stole? Czym był wyhaftowany stół?, Kto zasiadał przy stole? BraaaawoUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=A6Sk-DnmkFE                                            zając

A teraz zobaczcie, jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stoleUśmiech

Wielkanocny stół

Sprawdźcie koniecznie czy dobrze zapamiętaliście jak wygląda stół wielkanocnyUśmiechPowodzenia!

https://wordwall.net/pl/resource/1196952/st%C3%B3%C5%82-wielkanocny

Czas na zadania matematyczneJ Posłuchajcie i policzcieUśmiechDo dziełaUśmiech

W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

Wspaniale liczycieUśmiech SuuuperUśmiech

Kochani poruszajcie się troszkę przy ulubionej piosence „ Taniec Zygzak”Uśmiech Ruch to zdrowieUśmiech

Mamy jeszcze dla Was pracę plastycznąUśmiech Pięciolatki wykonajcie „ Zajączka wielkanocnego” z Wyprawki plastycznejUśmiech Sześciolatki mogą wykonać zajączka według tego pomysłu:

https://www.youtube.com/watch?v=IZ_7h1bAHnU

A teraz Kochani otwórzcie karty pracy nr. 3Uśmiech Czas na ćwiczeniaUśmiechSześciolatki wykonują stronę 79 Uśmiech książka strona 69 UśmiechPięciolatki strona 66J  PowodzeniaUśmiech

Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiegoUśmiech

Kochane dzieci!

Zbliżają się święta Wielkiej Nocy. W związku z tym nasze ćwiczenia będą dotyczyły tej tematyki. Zachęcam wszystkie dzieci do obejrzenia historyjki,,Get Ready!" i posłuchania piosenki ,,Don't Stop"

 https://www.dailymotion.com/video/x6d9afl 

Myślę, że historyjka wam się podobała i zachęcam wszystkie dzieci do wyścigów z rodzicami, bądź z rodzeństwem. Przygotujcie łyżki stołowe dla każdego uczestnika po jednej, jak również jajko ugotowane na twardo. Wyznaczcie linię startu i mety, najlepiej w największym pokoju. W zabawie biorą udział minimum dwie osoby. Jajko połóż na łyżce i z wyciągniętą ręką przed siebie biegnij do linii mety (nie pomagamy sobie drugą ręką). Komu nie spadnie jajko w trakcie biegu i dobiegnie do linii końcowej ten wygrywa (w taki sposób bawią się dzieci w UK w czasie świąt Wielkanocnych). 

Życzę powodzenia i udanej zabawy.

Dodatkowo dla sześciolatków proponuję wykonanie ćwiczeń ze stron 70-71 z podręcznika. Zachęcam również do narysowania i pokolorowania zajączka wielkanocnego ,,Easter Bunny" 

https://www.bing.com/videos/search?q=youtue-Easter+Rabbit&&view=detail&mid=7D4481DFFF68E8D276C77D4481DFFF68E8D276C7&rvsmid=63B590EF729DCF5B677C63B590EF729DCF5B677C&FORM=VDQVAP

Nie zrażaj się tym, że nie zrozumiesz poleceń w języku angielskim, wystarczy dobrze obserwować i rysować. Przygotuj tylko kartkę i flamaster albo kredkę.

Życzę powodzenia.

Do jutra KochaniUśmiech Życzymy owocnej pracy!

 stół