Witajcie Kochani Zaczynamy kolejny tydzień, w którym dowiecie się co to jest teatr, wcielicie się w małych aktorów
Gotowi! Zaczynamy!
Na początek przypomnijcie sobie nazwy dni tygodnia oraz miesiąceIle dni ma tydzień? Brawoo!
https://wordwall.net/pl/resource/1174223/dni-tygodnia
https://wordwall.net/pl/resource/822004/matematyka/kolejno%c5%9b%c4%87-miesi%c4%99cy-w-roku
Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej Teatr Odpowiedzcie na pytania: Jakim miejscem jest teatr? Co dzieje się na scenie? Co nam daje teatr? Jak należy zachowywać się w teatrze? Brawooo!
Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.
Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe,
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.
Można się wzruszyć, rozweselić,
nauczyć wielu mądrych rzeczy,
uważnie patrzeć, pilnie słuchać,
ciekawym być i bardzo grzecznym.
A jak myślicie czy w teatrze występują tylko ludzie? Jak się nazywa teatr, w którym występują lalki? Taaak ! Nazywa się teatrem lalek Zobaczcie jakie mamy rodzaje lalek teatralnych
jawajka marionetka kukiełka pacynka sylwety
W tym tygodniu starszaki poznają i utrwalą literę H, h.
Dlaczego literę H, h zaznaczamy niebieskim kolorem, pamiętacie? Oczywiście dlatego, że jest spółgłoską ( nie przedłuża się ). A spółgłoskę oznaczamy kolorem niebieskim.
https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM
https://www.youtube.com/watch?v=yAyCbNd3VEk
A teraz pomyśl i wymień 5 (przedmiotów, roślin, imion) na literę H, h. Na pewno potrafisz! Sprawdź!
https://www.youtube.com/watch?v=ZYseoOcd6m8
Podzielcie na sylaby i głoski nazwy związane z teatrem: korona, scena, aktor, maska, lalka. Brawo! Wspaniale!
Teraz troszkę się poruszajciePani Karolina zaprasza Was do waszego ulubionego tańca
Do dzieła!
https://www.youtube.com/watch?v=ZlanSiI7HnI
Czas na pracę plastyczną Zaprojektujcie własne maski
Miłej pracy
http://miligoscie.pl/sposob-na-nude-czyli-robimy-maski/
Kochaniotwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 14, 15, 16,17,18 karta pracy Czytam, piszę, liczę strona 80,81 J Pięciolatki J kata pracy nr. s. 11, 12 książka s. 74
Powodzenia!
Na zakończenie Pani Wanda przygotowała dla Was zajęcia z katechezy
Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Przeżywamy radość ze Zmartwychwstania Pana Jezusa. To najważniejsze święto w roku. W niedzielę rano, trzeciego dnia po śmierci Pana Jezusa, trzy kobiety poszły do grobu, aby namaścić ciało Pana Jezusa pachnącymi olejkami. Gdy się zbliżyły, zobaczyły, że kamień jest odsunięty, a grób pusty. Przestraszyły się. Wtedy zobaczyły Anioła, który powiedział:
„Nie ma Go tutaj! Zmartwychwstał” (Łk 24,6)
To znaczy żyje i nie ma Go już w grobie.
Symbolem Pana Jezusa Zmartwychwstałego jest świeca z pięcioma czerwonymi kulkami – które symbolizują rany Pana Jezusa i nazywa się Paschał.
W niedzielę rano dzieliliśmy się święconym jajkiem i składaliśmy sobie życzenia. Cieszymy się, że Pan Jezus zmartwychwstał. Radość możemy wyrazić śpiewając piosenkę:
Cieszę się, Alleluja całym ciałem Panu chwałę oddawać chcę./x2
Ręką prawą, ręką lewą, ·nogą prawą, nogą prawą, nogą lewą też./x2
https://www.youtube.com/watch?v=83CRC0XsGPY
Drodzy Rodzice! Pomóżcie dzieciom pokolorować Świecę – Paschał – symbol Pana Jezusa.
5-latki – strona 111
6-latki – strona 97
Miłej pracy Kochani Do jutra!