Witajcie KochaniDzisiaj już ostatni dzień z muzyką
Jesteście gotowi! Zaczynamy
Na początek starszaki postarajcie się ułożyć wyrazy z rozsypanki. Na pewno świetnie sobie poradzicie
Drugie zadanie jest dla wszystkich
Podzielcie na sylaby i głoski nazwy instrumentów. Do dzieła!
https://wordwall.net/play/2071/744/476
https://wordwall.net/pl/resource/2041216/podziel-na-sylaby-i-g%c5%82oski-nazwy-instrument%c3%b3w
Pamiętacie jak nazywa się muzyk grający na trąbce? Tak!!! To trębacz
A to jest jego instrument
Teraz posłuchajcie opowiadania o trębaczu z Krakowa „Przerwany hejnał”. Odpowiedzcie na pytania- Kto ostrzegł mieszkańców? Czy obronili miasto? Co się stało z trębaczem? Jak krakowianie upamiętnili to wydarzenie?
Hejnał w Krakowie już od stuleci rozbrzmiewa z wieży MariackiejMożecie i Wy go usłyszeć włączając Polskie Radio o godzinie 12:00
lub posłuchać tu:
https://www.youtube.com/watch?v=-Z6Oa3Gbi7c
A teraz czas na zabawę przy piosence „Jestem muzykantem konszabelantem” Do dzieła!
https://www.youtube.com/watch?v=ckqSGwEt-yQ
Przypomnijcie sobie dźwięki wybranych instrumentów Na pewno już wszystkie znacie
Kliknijcie w obrazek a usłyszycie dzwięk
Już wiecie wszystko o instrumentach Sprawdźcie swoją wiedzę odpowiadająć na zagadki
Błyszczy pięknie cała, |
Ma trzy nogi, czarne skrzydło, |
Ten instrument zrobiono z drewna, |
Okrągły, brzuchaty, |
Mają cztery struny, |
Palce w struny uderzają, dźwięki z niej wydobywają. Różnych dźwięków cała gama, może na niej zagrasz sama? |
Teraz zadanie dla spostrzegawczychŁapcie instrumenty
do dzieła
https://wordwall.net/pl/resource/1935261/%C5%82ap-instrumenty
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy Czytam, piszę, liczę strona 83
Pięciolatki
kata pracy nr. 4 strona 27
Powodzenia!
Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego
Witam Wszystkich bardzo serdecznie!
Dzisiaj mam do zaproponowania nauczenie się kilku nowych słówek ,z zakresu "Food"/jedzenie/.
cakes-ciasteczka
cheese-ser
chicken-kurczak
milk-mleko
A teraz ,bardzo proszę, uczniów grup 6-letnich o otworzenie Waszych książeczek na str.52 i 53.
Będziecie się uczyć o produktach spożywczych razem z bohaterami filmu „Księżniczka i żaba".
Włączcie swoje płytki/ścieżka24/.Wysłuchajcie piosenki kilka razy i próbujcie zaśpiewać.
I like chicken,I like cheese,
I like cakes and I like milk.
x2
Chicken , cheese , cakes and milk.x2
Myślę, że pamiętacie ,co znaczy słówko "like "gdyby ktoś zapomniał, przypomnę; like to lubić.
mamy ,więc zdania:
Ja lubię ciasteczka ,ser, kurczaka ,mleko.
Na str.52 w ćw.2 mamy 4 puste okienka. Proszę naklejcie naklejki ,które znajdują się na końcu podręcznika w następującej kolejności: cakes , cheese , milk , chicken.
Odnajdźcie na dużym obrazku produkty spożywcze przedstawione na naklejkach i postawcie znak V ,tak, w kwadracikach pod odpowiednimi naklejkami.
A teraz spróbujcie powtórzyć zdania:
I like chiken.
I like cheese.
I like cakes.
I like milk.
Otwórzcie teraz zeszyt ćwiczeń na str.46.
W ćw.1 narysujcie po śladzie produkty spożywcze ,pokolorujcie je i powiedzcie, które produkty lubicie/oczywiście po angielsku/.W ćw.2 mamy troje bohaterów:
Prince Naveen, Louis , Tiana .Połączcie linie ,by połączyć bohaterów z ich ulubionymi produktami spożywczymi.
Na zakończenie dzisiejszego spotkania zapraszam jeszcze do zaśpiewania piosenki/ścieżka 24/.
A teraz propozycja dla grup 5-letnich.
Zapraszam do wysłuchania historyjki"I love nuts"/kocham orzechy/.
https://www.youtube.com/watch?v=HMMjelMdm0k
Wasi bohaterowie mają szczególny dzień. Przygotowują piknik.
W historyjce pojawią się między innymi takie słówka i zwroty, jak:
the food-jedzenie
...asks the teacher-prosi nauczycielka
the sandwiches-kanapki
Star takes the sandwiches-Star bierze kanapki.
I'm hungry-jestem głodna
cheese-ser
tomatoes-pomidory
biscuits-herbatniczki,ciasteczka
I'm thirsty.-jestem spragniony, chce mi się pić.
a bag of nuts-worek orzechów
me too-ja też
a hole in the bag -dziura w torbie
The nuts are falling on the ground./orzechy spadają na ziemię/.
Otwórzcie swoje książeczki na str.28
Macie tu swoich bohaterów: Rocket , Melody ,Twig ,Star wraz z panią nauczycielką
Pod postaciami znajdują się różne produkty spożywcze.
Po wysłuchaniu historyjki połączcie produkty z odpowiednimi bohaterami.
Życzę wesołej zabawy.
Wszystkie dzieci zapraszam do obejrzenia historyjki"I love nuts".
See you soon!Have a nice time!
Kochani życzymy owocnej pracy