Witajcie KochaniUśmiechDzisiaj już ostatni dzień z muzykąUśmiech Jesteście gotowi! ZaczynamyUśmiech

Na początek starszakiUśmiech postarajcie się ułożyć wyrazy z rozsypanki. Na pewno świetnie sobie poradzicieUśmiechDrugie zadanie jest dla wszystkichUśmiechPodzielcie na sylaby i głoski nazwy instrumentów. Do dzieła!

https://wordwall.net/play/2071/744/476

https://wordwall.net/pl/resource/2041216/podziel-na-sylaby-i-g%c5%82oski-nazwy-instrument%c3%b3w

Pamiętacie jak nazywa się muzyk grający na trąbce? Uśmiech Tak!!! To trębaczUśmiechA to jest jego instrumentUśmiech

instrumentyy1211x300jpg [211x300]

Teraz posłuchajcie opowiadania o trębaczu z Krakowa „Przerwany hejnał”. Odpowiedzcie na pytania- Kto ostrzegł mieszkańców? Czy obronili miasto? Co się stało z trębaczem?  Jak krakowianie upamiętnili to wydarzenie?

https://www.youtube.com/watch?v=gq8HijEzB8A&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1CR70aawoUzczjaPlLhhGOyuBW1rubtUlsvhKJhdNAECYhZJxJ1Ysm-hc

Hejnał w Krakowie już od stuleci rozbrzmiewa z wieży MariackiejUśmiechMożecie i Wy go usłyszeć włączając Polskie Radio o godzinie 12:00Uśmiechlub posłuchać tu:

https://www.youtube.com/watch?v=-Z6Oa3Gbi7c

A teraz czas na zabawę przy piosence „Jestem muzykantem konszabelantem” UśmiechDo dzieła!

https://www.youtube.com/watch?v=ckqSGwEt-yQ

Przypomnijcie sobie dźwięki wybranych instrumentówUśmiech Na pewno już wszystkie znacieUśmiech Kliknijcie w obrazek a usłyszycie dzwiękUśmiech

instrumenty12211x300jpg [211x300] instrumenty13211x300jpg [211x300] instrumenty14211x300jpg [211x300] instrumentyy6211x300jpg [211x300] instrumenty10211x300jpg [211x300] instrumentyy8211x300jpg [211x300] instrumenty2213x300jpg [213x300] instrumenty16jpg [300x426] instrumenty5211x300jpg [211x300]

Już  wiecie wszystko o instrumentachUśmiech Sprawdźcie swoją wiedzę odpowiadająć na zagadkiUśmiech

Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.

Odpowiedź

Ma trzy nogi, czarne skrzydło,
białe zęby w rzędzie.
Gdy pianista przy nim siądzie
- piękny koncert będzie.

Odpowiedź

Ten instrument zrobiono z drewna,
jestem tego zupełnie pewna.
Wygląda jak łapki drewniane,
które tańczą w rękach Hiszpanek.

Odpowiedź

Okrągły, brzuchaty,
wśród zabawek leży.
Zależy mu na tym,
by w niego uderzyć.

Odpowiedź

Mają cztery struny,
gdy użyjesz smyka,
rozlegnie się wokół
wspaniała muzyka.

Odpowiedź

Palce w struny uderzają,

dźwięki z niej wydobywają.

Różnych dźwięków cała gama,

może na niej zagrasz sama?

Odpowiedź

 

Teraz zadanie dla spostrzegawczychUśmiechŁapcie instrumentyUśmiech do dziełaUśmiech

https://wordwall.net/pl/resource/1935261/%C5%82ap-instrumenty

KochaniUśmiech otwórzcie swoje książeczki UśmiechSześciolatki Uśmiechwykonajcie w kartach pracy Czytam, piszę, liczę strona 83 Uśmiech Pięciolatki Uśmiechkata pracy nr. 4 strona 27 UśmiechPowodzenia!

Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiegoUśmiech

Witam Wszystkich bardzo serdecznie!

Dzisiaj mam do zaproponowania nauczenie się kilku nowych słówek ,z zakresu "Food"/jedzenie/.

cakes-ciasteczka

cheese-ser

chicken-kurczak

milk-mleko

A teraz ,bardzo proszę, uczniów grup 6-letnich o otworzenie Waszych książeczek na str.52 i 53.

Będziecie się uczyć o produktach spożywczych razem z bohaterami filmu „Księżniczka i żaba".

Włączcie swoje płytki/ścieżka24/.Wysłuchajcie piosenki kilka razy i próbujcie zaśpiewać.

I like chicken,I like cheese,

I like cakes and I like milk.

x2

Chicken , cheese , cakes and milk.x2

Myślę, że pamiętacie ,co znaczy słówko "like "gdyby ktoś zapomniał, przypomnę; like to lubić.

mamy ,więc zdania:

Ja lubię ciasteczka ,ser, kurczaka ,mleko.

Na str.52 w ćw.2 mamy 4 puste okienka. Proszę naklejcie naklejki ,które znajdują się na końcu podręcznika w następującej kolejności: cakes , cheese , milk , chicken.

Odnajdźcie na dużym obrazku produkty spożywcze przedstawione na naklejkach i postawcie znak V ,tak, w kwadracikach pod odpowiednimi naklejkami.

A teraz spróbujcie powtórzyć zdania:

I like chiken.

I like cheese.

I like cakes.

I like milk.

Otwórzcie teraz zeszyt ćwiczeń na str.46.

W ćw.1 narysujcie po śladzie produkty spożywcze ,pokolorujcie je i powiedzcie, które produkty lubicie/oczywiście po angielsku/.W ćw.2 mamy troje bohaterów:

Prince Naveen, Louis , Tiana .Połączcie linie ,by połączyć bohaterów z ich ulubionymi produktami spożywczymi.

Na zakończenie dzisiejszego spotkania zapraszam jeszcze do zaśpiewania piosenki/ścieżka 24/.

A teraz propozycja dla grup 5-letnich.

Zapraszam do wysłuchania historyjki"I love nuts"/kocham orzechy/.

https://www.youtube.com/watch?v=HMMjelMdm0k

Wasi bohaterowie mają szczególny dzień. Przygotowują piknik.

W historyjce  pojawią się między innymi takie słówka i zwroty, jak:

the food-jedzenie

...asks the teacher-prosi nauczycielka

the sandwiches-kanapki

Star takes the sandwiches-Star bierze kanapki.

I'm hungry-jestem głodna

cheese-ser

tomatoes-pomidory

biscuits-herbatniczki,ciasteczka

I'm thirsty.-jestem spragniony, chce mi się pić.

a bag of nuts-worek orzechów

me too-ja też

a hole in the bag -dziura w torbie

The nuts are falling on the ground./orzechy spadają na ziemię/.

Otwórzcie swoje książeczki na str.28

Macie tu swoich bohaterów:  Rocket , Melody ,Twig ,Star wraz z panią nauczycielką

Pod postaciami znajdują się różne produkty spożywcze.

Po wysłuchaniu historyjki połączcie produkty z odpowiednimi bohaterami.

Życzę wesołej zabawy.

Wszystkie dzieci zapraszam do obejrzenia historyjki"I love nuts".

See you soon!Have a nice time!

Kochani życzymy owocnej pracyUśmiech

muzykanci