Witajcie KochaniUśmiechDzisiaj ostatni dzień naszej wędrówki po łąceUśmiechWiecie już jakie owady, zwierzątka i kwiaty możemy tam spotkaćUśmiechSwoją wiedzę sprawdzicie w zadaniachUśmiechDzisiaj poznacie też czym są pieniądzeUśmiech Jesteście gotowiUśmiechZaczynamy!

Na początek posłuchajcie odgłosów łąki i połączcie je z odpowiednimi ilustracjamiUśmiechPrzyporządkujcie też nazwy mieszkańców łąki do ilustracjiUśmiechDo dzieła! mrówka

http://scholaris.pl/resources/run/id/49495

https://wordwall.net/pl/resource/2215223/przyroda/wiosenna-%c5%82%c4%85ka

Zadanie dla spostrzegawczychUśmiechłapcie krety z ilustracją dotyczącą łąkiUśmiech Braaawo!

https://wordwall.net/pl/resource/2208809/%C5%82%C4%85ka

Wiecie już, że łąka jest piękna i kolorowaUśmiechDlatego stała się inspiracją dla wielu malarzy, którzy postanowili uwiecznić ją na obrazach. Waszym zadaniem będzie ułożenie z klocków trzech obrazów. Do dzieła!!

http://scholaris.pl/resources/run/id/49488

Posłuchajcie wiersz  „Zabłąkana mrówka”Uśmiech Obejrzyjcie ilustracjeUśmiech

zabłąkanamrówkapdf

planszamrowisko1jpg [300x424] planszamrowisko21jpg [300x424] planszamrowki1jpg [300x424]

Gdzie mieszkają mrówki? – Kto rządzi w mrowisku? – Z czego słyną mrówki? Posłuchajcie!

Mrówki żyją w koloniach i każdy osobnik wykonuje ściśle określone funkcje. Założycielką kolonii jest samica – królowa. W kolonii jest więcej samców niż samic. Samce właściwie poza adorowaniem królowej podczas rójki nie robią nic. Żyją bardzo krótko. Najliczniejszą grupę stanowią robotnice. Wykonują one wszelkie prace: zbierają i dostarczają do mrowiska pożywienie; budują i sprzątają mrowisko; bronią go przed intruzami; opiekują się potomstwem. Robotnice żyją od 4 do 7 lat i ich obowiązki zmieniają się wraz z wiekiem. Młode pracują w gnieździe, a starsze – poza nim. Zajęciem królowej jest wybieranie miejsca na gniazdo i składanie jaj. Królowe są karmione i czyszczone przez robotnice. Mrówki pobierają pokarm pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Są związane z mszycami. Jest to typowe współżycie, gdyż obie strony odnoszą z tego korzyści (mrówki zlizują rosę miodową wydalaną przez mszyce, w zamian opiekują się nimi).

Obejrzyjcie zdjęciaUśmiechCo one przedstawiają? TaaakUśmiech To pieniądzeUśmiechMonety i banknotyUśmiech Czym się różnią? ZobaczcieUśmiech

banknotyjpg [300x413] polska9jpg [300x416] polska10jpg [300x417]

Mamy banknoty o nominałach (wartościach) 10zł, 20zł, 50zł, 100zł, 200zł, 500zł oraz monety o nominałach 1gr, 2gr, 5gr, 10gr, 20gr, 50gr, 1zł, 2zł, 5zł,

Obejrzyjcie filmik edukacyjny „Co to są pieniądze”. Miłego odbioruUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=dnpa8mNtGi4

Jak się nazywa miejsce gdzie znajdują się pieniądze? Taaak to bankUśmiechCzy pieniądze można wypłacić tylko z bankuUśmiechNieeeUśmiech Do tego służy też bankomat UśmiechZobaczcie sami! bank1png [350x350]

https://www.youtube.com/watch?v=EoMBLqmcBJs

Jeżeli chcecie utrwalić i sprawdzić swoją wiedzę polecamy grę interaktywną o pieniądzachUśmiech

https://abc.tvp.pl/29290394/skarbonka-tvp-abc

KochaniUśmiechotwórzcie swoje książeczkiUśmiechSześciolatki Uśmiech wykonajcie w kartach pracy nr. 4 s. 48,49 UśmiechPięciolatki Uśmiechksiążka s. 86,87  UśmiechPowodzenia!

Na zakończenie zachęcamy do obejrzenia bajki  pt. „Moje pierwsze pieniądze – Magiczne pudełko”. Miłego odbioruUśmiech

Czas na zajęcia z języka angielskiegoUśmiech Pani Ewa przygotowała dla Was wiele ciekawych zadańUśmiech

Kochani!

Dzisiaj zostajemy w dalszym ciągu w tematyce jedzonka ,,Food".

Zaczniemy dziś może od grupy 5-latków.

Zaśpiewamy piosenkę ,,Tweet tweet"-świergotać/ćwierkać https://www.youtube.com/watch?v=bLLe2ejc0XI od minuty 7:25. Proponuję do niej gesty:

Look at the birds/spójrz w niebo i osłoń oczy jedną ręką

Tweet tweet!/zrób dziób palcami i kciukiem jednej ręki

They're sweet

Tweet tweet!/zrób dziób palcami i kciukiem jednej ręki

They're flying/ udajesz, że machasz skrzydłami, rękoma, robisz dziób jedną ręką

down to eat/ i udajesz, że jesz orzechy z drugiej ręki

Tweet Tweet!/robisz dziób palcami i kciukiem jednej ręki

Powtarzasz tak kilka razy.

Spróbujcie śpiewać i wykonywać powyższe ruchy.

W podręczniku na str. 37 macie 6 małych ilustracji/flashcard/ z nazwami różnych produktów do jedzenia.

Wskazujcie je i powtarzajcie:

biscuits-ciasteczka

chesse-ser

juice-sok

nuts-orzechy

sandwiches-kanapki

tomatoes-pomidory

A teraz czas na piosenkę ,,Song,please!" https://www.youtube.com/watch?v=bLLe2ejc0XI od minuty 11:25.

Sandwiches/zrób trójkąt dwoma rękami/

Nuts and juice/udaj, że wylewasz sok z dzbanka/

Tomatoes and chesse/zakreśl koło palcem/

Biscuits, mmm! Biscuits!/potrzyj swój brzuszek/

Please, please, please!/złóż ręce razem, błagając/

I'm so hungry!/potrzyj swój brzuszek/

I'm thirsty too!/potrzymaj się za gardło/

It's time for a picnic!/wskaż palcem na swój nadgarstek/

For me and you/wskaż na siebie, a potem na inne dzieci/

Zaśpiewajcie tę piosenkę kilka razy.

Na str.30 (podręcznik) macie instrumenty muzyczne i produkty spożywcze. Zakreśl produkty spożywcze na czerwono a instrumenty muzyczne na niebiesko. 

Na str.31 macie 6 różnych produktów spożywczych. Połączcie kropki i pokolorujcie je.

Życzę udanej zabawy!

A teraz o uwagę proszę grupy 6-letnie!

Dzisiaj nauczymy się piosenki, w której pojawią się nowe słówka:

bread-chleb

eggs-jajka

juice-sok

yum/yummy-pyszny, przepyszny, mniam

yuck-ohyda

Włączcie piosenkę, (ścieżka 25) posłuchajcie jej, a potem spróbujcie ją zaśpiewać. Odpowiedzcie na pytanie co osoba w piosence lubi, a czego nie lubi. Powtarzajcie słówka w takiej kolejności:

-bread, juice, milk, chicken

-chesse

-apples, pears, eggs, cakes.

Teraz otwórzcie proszę swoje książeczki na str. 54 i 55.

Na str. 54 mamy postacie, które znajdują się w restauracji i jedzą posiłek: bread, eggs, juice.

Powtarzajcie:

I like bread. Yum!

I like eggs. Yum!

I don't like juice. Yuck!

W ćw. 6 na str.54 macie buźki, przy produktach. Jeżeli lubicie te produkty, narysujcie uśmiechniętą buźkę, jeżeli nie-smutną.

W ćw. 8 nazwijcie produkty przedstawione na obrazku i powtórzcie:

I like bread. Yum!

I like juice. Yum!

I like sandwiches. Yum!

Otwórzcie zeszyt ćw. na str.48 zad.5

Tina i Naveen są za pomocą czarów zamienieni w żaby. Najpierw nazwijcie nazwy, które znajdują się na białych prostokątach, a potem zaznaczcie produkty, które one lubią. Jeśli tak zaznaczcie V, a jeśli nie zaznaczcie X.

Na zakończenie zaśpiewajcie piosenkę ,I like bread" (ścieżka 25)

Bawcie się dobrze!Uśmiech

mrówka