Witajcie KochaniDzisiaj ostatni dzień naszej wędrówki po łące
Wiecie już jakie owady, zwierzątka i kwiaty możemy tam spotkać
Swoją wiedzę sprawdzicie w zadaniach
Dzisiaj poznacie też czym są pieniądze
Jesteście gotowi
Zaczynamy!
Na początek posłuchajcie odgłosów łąki i połączcie je z odpowiednimi ilustracjamiPrzyporządkujcie też nazwy mieszkańców łąki do ilustracji
Do dzieła!
http://scholaris.pl/resources/run/id/49495
https://wordwall.net/pl/resource/2215223/przyroda/wiosenna-%c5%82%c4%85ka
Zadanie dla spostrzegawczychłapcie krety z ilustracją dotyczącą łąki
Braaawo!
https://wordwall.net/pl/resource/2208809/%C5%82%C4%85ka
Wiecie już, że łąka jest piękna i kolorowaDlatego stała się inspiracją dla wielu malarzy, którzy postanowili uwiecznić ją na obrazach. Waszym zadaniem będzie ułożenie z klocków trzech obrazów. Do dzieła!!
http://scholaris.pl/resources/run/id/49488
Posłuchajcie wiersz „Zabłąkana mrówka” Obejrzyjcie ilustracje
Gdzie mieszkają mrówki? – Kto rządzi w mrowisku? – Z czego słyną mrówki? Posłuchajcie!
Mrówki żyją w koloniach i każdy osobnik wykonuje ściśle określone funkcje. Założycielką kolonii jest samica – królowa. W kolonii jest więcej samców niż samic. Samce właściwie poza adorowaniem królowej podczas rójki nie robią nic. Żyją bardzo krótko. Najliczniejszą grupę stanowią robotnice. Wykonują one wszelkie prace: zbierają i dostarczają do mrowiska pożywienie; budują i sprzątają mrowisko; bronią go przed intruzami; opiekują się potomstwem. Robotnice żyją od 4 do 7 lat i ich obowiązki zmieniają się wraz z wiekiem. Młode pracują w gnieździe, a starsze – poza nim. Zajęciem królowej jest wybieranie miejsca na gniazdo i składanie jaj. Królowe są karmione i czyszczone przez robotnice. Mrówki pobierają pokarm pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Są związane z mszycami. Jest to typowe współżycie, gdyż obie strony odnoszą z tego korzyści (mrówki zlizują rosę miodową wydalaną przez mszyce, w zamian opiekują się nimi).
Obejrzyjcie zdjęciaCo one przedstawiają? Taaak
To pieniądze
Monety i banknoty
Czym się różnią? Zobaczcie
Mamy banknoty o nominałach (wartościach) 10zł, 20zł, 50zł, 100zł, 200zł, 500zł oraz monety o nominałach 1gr, 2gr, 5gr, 10gr, 20gr, 50gr, 1zł, 2zł, 5zł,
Obejrzyjcie filmik edukacyjny „Co to są pieniądze”. Miłego odbioru
https://www.youtube.com/watch?v=dnpa8mNtGi4
Jak się nazywa miejsce gdzie znajdują się pieniądze? Taaak to bankCzy pieniądze można wypłacić tylko z banku
Nieee
Do tego służy też bankomat
Zobaczcie sami!
https://www.youtube.com/watch?v=EoMBLqmcBJs
Jeżeli chcecie utrwalić i sprawdzić swoją wiedzę polecamy grę interaktywną o pieniądzach
https://abc.tvp.pl/29290394/skarbonka-tvp-abc
Kochaniotwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy nr. 4 s. 48,49
Pięciolatki
książka s. 86,87
Powodzenia!
Na zakończenie zachęcamy do obejrzenia bajki pt. „Moje pierwsze pieniądze – Magiczne pudełko”. Miłego odbioru
Czas na zajęcia z języka angielskiego Pani Ewa przygotowała dla Was wiele ciekawych zadań
Kochani!
Dzisiaj zostajemy w dalszym ciągu w tematyce jedzonka ,,Food".
Zaczniemy dziś może od grupy 5-latków.
Zaśpiewamy piosenkę ,,Tweet tweet"-świergotać/ćwierkać https://www.youtube.com/watch?v=bLLe2ejc0XI od minuty 7:25. Proponuję do niej gesty:
Look at the birds/spójrz w niebo i osłoń oczy jedną ręką
Tweet tweet!/zrób dziób palcami i kciukiem jednej ręki
They're sweet
Tweet tweet!/zrób dziób palcami i kciukiem jednej ręki
They're flying/ udajesz, że machasz skrzydłami, rękoma, robisz dziób jedną ręką
down to eat/ i udajesz, że jesz orzechy z drugiej ręki
Tweet Tweet!/robisz dziób palcami i kciukiem jednej ręki
Powtarzasz tak kilka razy.
Spróbujcie śpiewać i wykonywać powyższe ruchy.
W podręczniku na str. 37 macie 6 małych ilustracji/flashcard/ z nazwami różnych produktów do jedzenia.
Wskazujcie je i powtarzajcie:
biscuits-ciasteczka
chesse-ser
juice-sok
nuts-orzechy
sandwiches-kanapki
tomatoes-pomidory
A teraz czas na piosenkę ,,Song,please!" https://www.youtube.com/watch?v=bLLe2ejc0XI od minuty 11:25.
Sandwiches/zrób trójkąt dwoma rękami/
Nuts and juice/udaj, że wylewasz sok z dzbanka/
Tomatoes and chesse/zakreśl koło palcem/
Biscuits, mmm! Biscuits!/potrzyj swój brzuszek/
Please, please, please!/złóż ręce razem, błagając/
I'm so hungry!/potrzyj swój brzuszek/
I'm thirsty too!/potrzymaj się za gardło/
It's time for a picnic!/wskaż palcem na swój nadgarstek/
For me and you/wskaż na siebie, a potem na inne dzieci/
Zaśpiewajcie tę piosenkę kilka razy.
Na str.30 (podręcznik) macie instrumenty muzyczne i produkty spożywcze. Zakreśl produkty spożywcze na czerwono a instrumenty muzyczne na niebiesko.
Na str.31 macie 6 różnych produktów spożywczych. Połączcie kropki i pokolorujcie je.
Życzę udanej zabawy!
A teraz o uwagę proszę grupy 6-letnie!
Dzisiaj nauczymy się piosenki, w której pojawią się nowe słówka:
bread-chleb
eggs-jajka
juice-sok
yum/yummy-pyszny, przepyszny, mniam
yuck-ohyda
Włączcie piosenkę, (ścieżka 25) posłuchajcie jej, a potem spróbujcie ją zaśpiewać. Odpowiedzcie na pytanie co osoba w piosence lubi, a czego nie lubi. Powtarzajcie słówka w takiej kolejności:
-bread, juice, milk, chicken
-chesse
-apples, pears, eggs, cakes.
Teraz otwórzcie proszę swoje książeczki na str. 54 i 55.
Na str. 54 mamy postacie, które znajdują się w restauracji i jedzą posiłek: bread, eggs, juice.
Powtarzajcie:
I like bread. Yum!
I like eggs. Yum!
I don't like juice. Yuck!
W ćw. 6 na str.54 macie buźki, przy produktach. Jeżeli lubicie te produkty, narysujcie uśmiechniętą buźkę, jeżeli nie-smutną.
W ćw. 8 nazwijcie produkty przedstawione na obrazku i powtórzcie:
I like bread. Yum!
I like juice. Yum!
I like sandwiches. Yum!
Otwórzcie zeszyt ćw. na str.48 zad.5
Tina i Naveen są za pomocą czarów zamienieni w żaby. Najpierw nazwijcie nazwy, które znajdują się na białych prostokątach, a potem zaznaczcie produkty, które one lubią. Jeśli tak zaznaczcie V, a jeśli nie zaznaczcie X.
Na zakończenie zaśpiewajcie piosenkę ,I like bread" (ścieżka 25)
Bawcie się dobrze!