Witajcie KochaniDzisiaj kolejny dzień w którym będziemy odkrywać tajemnice wiosennej łąki
Jesteście ciekawi! Zaczynamy!
Na początek zadanie Połączcie w pary literki z odpowiednim obrazkiem
Na pewno poradzicie sobie doskonale!
https://wordwall.net/pl/resource/1690301/%C5%82%C4%85ka-i-litery
Starszaki poćwiczcie czytanieDo dzieła!
https://wordwall.net/pl/resource/2017159/wiosenna-%C5%82%C4%85ka-%C4%87w-czytania
Obejrzyjcie zdjęcia łąki odpowiedzcie na pytania- Jakie kolory wyróżniają się na łące? − Co jest zielone oprócz trawy? − Jakie kwiaty rosną na łące? − Jakie zwierzęta spotykamy na łące?
A teraz podzielcie na sylaby i na głoski wyrazy: mak, żaby, osy, motyle, trawa, stokrotka. Powodzenia!
Posłuchajcie opowiadania " O żabkach i ich czerwonych czapkach" odpowiedzcie na pytania- Jak nazywały się żabki? Dlaczego postanowiły urządzić bal? – Kogo na niego zaprosiły? Jacy goście przyszli? – Kto przybył jako ostatni? Dlaczego? Jak przebrały się żabki? – Co zobaczył bocian ze swojego gniazda? Dlaczego bocianowi było łatwo odnaleźć żabki? – Co poradziła im stara żaba? – Dlaczego bocian nie mógł odnaleźć żabek, gdy zrzuciły czerwone ubranka?
https://www.youtube.com/watch?v=EhSXLLtKIYI
Wiecie po co zwierzętom barwa ochronna? Taaak Pomaga zwierzętom chronić się przed niebezpieczeństwem.
Głównymi bohaterami opowiadania były żabki Posłuchajcie o nich ciekawostek
Nie wszystkie żaby są zielone. Niektóre są różnokolorowe z czerwonymi, brązowymi, a nawet niebieskimi plamkami. Żaby nie lubią przebywać zbyt długo na słońcu, bo wysusza ich skórę. Nigdy nie piją wody pyszczkiem. A jak to robią, czy wiecie? (Woda przecieka przez ich skórę).
A teraz posłuchajcie bajeczki o żabkch i zobaczcie ich cykl rozwojowy Obejrzyjcie też filmik o życiu żaby
https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E
Mamy dla Was zadania dla spostrzegawczych Zaznaczcie wszystkie owady na łące
Drugie zadanie to wasze ulubione puzzle
Do dzieła!
http://scholaris.pl/resources/run/id/49499
Poruszajcie się troszkę w rytm piosenki „ Bal na łące”. Do dzieła
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Zachęcamy do ulepienia żabki z plastelinyZobaczcie jakie to proste
https://www.youtube.com/watch?v=Qfto958glHI
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy Czytam, piszę, liczę s. 89, karty pracy nr. 4 s. 40,41,42,43,44,
Pięciolatki
kata pracy nr. 4 s. 40,41 Wyprawka plastyczna „Żabka” Powodzenia!
Na zakończenie Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego
Witam wszystkich bardzo serdecznie!
W dniu dzisiejszym poznamy nowe słówka z zakresu ,,Food".
Nowe słówka:
apples-jabłka
bananas-banany
oranges- pomarańcze
pears- gruszki
Powtórzenie: cakes, cheese, chicken, milk, I like milk/cakes/cheese/chicken.
Kolory i liczy od 1 do 5.
Utrwalamy wyrażenia:
How many?
What are those?
Do you like apples/bananas/…?
What colour are the pears?
Czy pamiętacie ile nazw produktów poznaliśmy na poprzedniej lekcji?
Dziś poznamy nazwy owoców!
Wiecie o tym, że jedzenie owoców każdego dnia jest bardzo ważne.
Otwórzcie proszę książeczki na str. 53. W ćw. 4 mamy ilustracje różnych owoców.
Powtarzajcie, proszę w kolejności: bananas, apples, pears, oranges.
A teraz powtarzajcie w kolejności zdania:
I like bananas.
I like apples.
I like pears.
I like oranges.
W ćw. 5 także mamy:
Jakiego koloru one są?
1. What colour are the pears? (green)
2. What colour are the banans? (yellow)
3. What colour are the oranges? (orange)
4. What colour are the apples? (red and green)
Na rysunku znajdują się także dzieci. Zwróćcie uwagę na ich ubrania. Jakiego są koloru?
Połączcie proszę dzieci ze zdjęcia z odpowiadającymi im kolorystycznie owocami. Następnie odpowiednio pokolorujcie owoce na obrazkach i opiszcie, co lubi każde dziecko ze zdjęcia.
Otwórzcie swoje ćwiczeniówki na str. 47. W ćw. 3 odpowiedzcie na pytania:
1. How many pears? /Ile jest gruszek/bananów/pomarańczy/jabłek?
2. How many bananas?
3. How many oranges?
4.How many apples?
W ćw. 4 dorysujcie proszę brakujące owoce zgodnie z cyframi w ramce, pokolorujcie owoce. (A na str. 69 w ćw. 1 przerysujcie ciastko w odpowiedniej skali i pokolorujcie je). A na zakończenie chant/ ścieżka 24.
Życzę miłej pracy!
A teraz o uwagę proszę 5-latki!
Dzisiaj troszkę się pobawimy ze słownictwem i spróbujcie wstać i robić to o co poproszę.
1. Great! A picnic! (podskocz i zaklaszcz radośnie)
2. sandwiches (ułóż trójkąt rękoma)
I'm hungry! (potrzyj swój brzuszek)
3. juice
I'm thirsty! (udaj, że pijesz sok z butelki)
4. I love nuts (udajesz że jesz orzechy z ręki)
5. Watch out! (pokiwaj ręką i pogróź palcem)
falling
6. The birds are (udaj, że latasz, a potem potrzyj swój brzuszek rączką)
hungry too!
Hee hee (pozostań w tej pozycji, śmiejąc się)
7. Here you are (udaj, że dajesz ptaszkom orzeszki)
happy (uśmiechnij się szeroko)
8. I love picnic! (podnieś rączki radośnie i pogłaszczcie się po brzuszku)
Wysłuchajcie teraz piosenki ,,Tweet tweet".
https://www.youtube.com/watch?v=bLLe2ejc0XI piosenka zaczyna się od minuty 9:25
A teraz otwórzcie swoje książeczki na stronie 29. Spójrzcie, Twiq idzie z dziurawą torbą orzechów,gubi je po drodze a ptaszki je wyjadają. Policzcie ile orzeszków zgubił Twiq a wynik zaznaczcie kropkami w kwadraciku z orzechem. Policzcie ile ptaszków je orzechy. zaznaczcie wynik kropkami w pustym kwadraciku.
How many birds are there?
How many nuts are there?
Życzę udanej zabawy!!!
Do jutra Kochani