Witajcie KochaniDzisiaj dowiecie się więcej o wymarzonych przez niemalże każdego chłopca zawodach
A co to za zawody? Dowiecie się rozwiązując zagadki
Jesteście gotowi! Zaczynamy
Na początek przypomnijcie sobie pory rokuoraz dodawanie i odejmowanie
Na pewno świetnie sobie poradzicie! Sprawdźcie!
https://wordwall.net/pl/resource/1294883/przyroda/pory-roku-dopasuj-pary
https://wordwall.net/pl/resource/1170991/pory-roku
https://wordwall.net/pl/resource/2086631/dodawanie-i-odejmowanie-dla-pocz%C4%85tkuj%C4%85cych
Czas na zagadkiJakie to zawody?
Przyjeżdżają szybko, stawiają drabinę. Zawsze dzielnie walczą z pożarem i dymem. Na pewno bez trudu udało Wam się odgadnąć, że to… |
W białej czapce na ulicy on kieruje ruchem, jeśli dobrze znasz przepisy jesteś jego druchem. |
Brawooo!! To strażak i policjantObejrzyjcie bajki edukacyjne o tych zawodach
https://www.youtube.com/watch?v=d1LxxkOOK44
Odpowiedzcie na pytania:
– Jak mają na imię główni bohaterowie filmu?
– Co zobaczyły dzieci podczas zabawy na placu zabaw?
– Czy dzieci właściwie postąpiły widząc pożar?
– Jak skończyła się ta historia?
https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY
Odpowiedzcie na pytania:
-Jak ma na imię policjant?
- Co robi policjant?
- Co policjant nosi na sobie?
- Jakimi pojazdami jeździ policjant?
Zobaczcie zdjęcia i ilustracje przedstawiające strażaka i policjanta
Posłuchajcie wiersza „Pali się” Odpowiedzcie na pytania- Co się paliło?, Co robili strażacy?, Kogo uratowali strażacy?, Czy strażacy są odważni?
W. Broniewski
Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.
Strażacy nie tylko gaszą pożary, ale także pomagają podczas powodzi, wypadków, usuwają gniazda os i szerszeni, ściągają z drzew nierozważne kotki. Zobaczcie ilustracje
Wiecie jak nazywa się budynek Straży Pożarnej i Policji ? Taaak Remiza strażacka
Komisariat Policji
Do akcji wyjeżdżają wozami strażackimi i radiowozami wyposażonymi w specjalny sprzęt. Zobaczcie!
Zobaczcie jaki akcesoria potrzebne są w pracy strażaka i policjanta. Dokonajcie podziału wyrazu na sylaby, policzcie ile jest sylab oraz wyodrębnijcie pierwszą literę w wyrazie Do dzieła!
Kochaniwiecie jak należy się zachować w przypadku pożaru w przedszkolu, w domu, na łące czy w lesie. Zobaczcie!
https://www.youtube.com/watch?v=OXKCeYIGGUs
https://www.youtube.com/watch?v=KJ8yKtKeNsw
Zobaczcie jak prawidłowo wezwać służby pomocnicze.
https://www.youtube.com/watch?v=giV-88awZLM
Zawsze, kiedy dzwonimy na straż pożarną czy na policję, musimy się przedstawić. Policjant czy strażak muszą wiedzieć, z kim rozmawiają i gdzie trzeba pojechać, aby pomóc.To jest zadanie dla Was na dzisiaj. Poproście rodziców, aby przypomnieli Wam adres, pod którym mieszkacie – ulica, numer mieszkania, nazwa miejscowości. Powtarzajcie go w ciągu dnia. Przypominajcie go codziennie, żeby nie zapomnieć 😉
Pamiętajcie numer alarmowy to 112! Do Straży Pożarnej można również dzwonić pod numer 998 do Policji 997. Spróbujcie zapamiętać oba te numery. Połączenia te są bezpłatnie, ale korzystanie z nich jest zarezerwowane wyłącznie dla osób w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia – nie można ich wykorzystywać dla żartu . Osoba, która widzi potrzebę wezwania pomocy i dzwoni pod numer alarmowy, powinna się przedstawić, powiedzieć, co się stało i podać miejsce zdarzenia.
W zapamiętaniu numeru alarmowego pomoże Wam piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw
Na zakończenie sprawdźcie czy wszystko dobrze zapamiętaliście z dzisiejszego dniaPowodzenia
https://wordwall.net/pl/resource/2037741/stra%C5%BCak-zagadki
https://wordwall.net/pl/resource/1892536/funkcjonowanie-w-%c5%9brodowisku/atrybuty-stra%c5%bcackie
Kochani jeżli kogoś bardzo zainteresowały atrybuty strażak to zapraszamy do obejrzenia zdjęć gdzie dokładniej są one opisane
Czas na zajęcia z języka angielskiego Pani Ewa zaprasza Was do wspólnej zabawy
Kochani!
Spotykamy się w dalszym ciągu w tematyce "Food”. Uczniowie grup 6-letnich wysłuchają historyjki/ścieżka 26/ .Today it's story time.
Nasi bohaterowie historyjki :Myszka Miki ,Myszka Minni, Goofy i Pluto jedzą u Minnie różne smakołyki.
Spójrzcie na obrazki do historyjki,ćw.9 str.56,podręcznik.Może uda Wam się przewidzieć, jaki będzie koniec tego przyjęcia ?
A teraz posłuchajcie uważnie historyjki/ścieżka 26/i odpowiedzcie na pytanie:
Does Micky like cheese?/Czy Micky lubi ser?/
Przyglądajcie się poszczególnym ilustracjom i odpowiadajcie na pytania:
1.What food has Minnie got? /Jakie jedzenie ma Minnie?/
Do you like bananas?
2.What food can you see on the table?/Jakie jedzenie widzisz na stole ?/
3.Does Goofy like chicken?
Do you like chicken?
4.How many brown/pink cakes can you see?Ile brązowych, różowych ciasteczek widzisz?/
5.Look at Pluto. Is Pluto happy or sad?/Spójrz na Pluto. Jest szczęśliwy, czy smutny?/
6.What food can you see? Jakie jedzenie widzisz?/
How many cakes?
Is Pluto happy or sad now?
Udało Wam się odgadnąć ,że na koniec uczty Pluto budzi się z drzemki i jest smutny, widząc, że przyjaciele zjedli wszystko ,nie zostawiając nic dla niego? Na szczęście Minnie przygotowała dla Pluto specjalne wypieki.
W ćwiczeniówce na str.49 mamy ćw.6.
Odnajdźcie, proszę, właściwą drogę w labiryncie i zakreślcie obrazek przedstawiający bohatera ,który dotarł do ciastek. Następnie wskażcie tę postać i powiedzcie:
I like cakes.
W ćw.7 str.49 odnajdźcie przedmioty, które nie są jedzeniem i opiszcie je,np.
It's a book…/car,ball/.
Na zakończenie dzisiejszego spotkania zaśpiewajcie piosenkę/ścieżka 25/.
Have a nice time!
O uwagę proszę 5-latki
Wracamy do ćw. które ostatnio robiliście w podręczniku, str.31.
Powtórzcie po kolei nazwy produktów i powiedzcie ,czy je lubicie, czy nie.
Przypomnę, jeżeli coś lubimy mówimy;
I like…./biscuits,cheese,juice,sandwiches,tomatoes,nuts/.
Jeżeli czegoś nie lubimy, mówimy;
I don't like…..
Jeżeli jesteśmy głodni, mówimy;
I'm hungry.
Can I have some sandwiches, please?/wskażcie kanapki/.
Kiedy nam się chce pić ,mówimy:
I'm thirsty. Can I have some juice ,pleace?/wskażcie na sok/.
Zaśpiewajcie teraz piosenkę, której uczyliśmy się na poprzednim spotkaniu."Sandwiches"/pomagajcie sobie gestami/.
Otwórzcie proszę ćwiczeniówki ,na str.24 macie miejsce na rysunek. Narysujcie proszę ,Wasze ulubione produkty, które chcielibyście zabrać ze sobą na piknik.
Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=bLLe2ejc0XI od 11,31 minuty
Życzę udanej zabawy!
Trzymajcie się cieplutkoPrzesyłamy moc uścisków