Witajcie KochaniUśmiechDzisiaj dowiecie się więcej o wymarzonych przez niemalże każdego chłopca zawodachUśmiechA co to za zawody? Dowiecie się rozwiązując zagadkiUśmiechJesteście gotowi! Zaczynamy

Na początek przypomnijcie sobie pory rokuUśmiechoraz dodawanie i odejmowanieUśmiechNa pewno świetnie sobie poradzicie! Sprawdźcie!

https://wordwall.net/pl/resource/1294883/przyroda/pory-roku-dopasuj-pary

https://wordwall.net/pl/resource/1170991/pory-roku

https://wordwall.net/pl/resource/2086631/dodawanie-i-odejmowanie-dla-pocz%C4%85tkuj%C4%85cych

Czas na zagadkiUśmiechJakie to zawody?

Przyjeżdżają szybko, stawiają drabinę.

Zawsze dzielnie walczą z pożarem i dymem.

Na pewno bez trudu udało Wam się odgadnąć, że to…

W białej czapce na ulicy

on kieruje ruchem,

jeśli dobrze znasz przepisy 

jesteś jego druchem.

Brawooo!! To strażak i policjantUśmiechObejrzyjcie bajki edukacyjne o tych zawodachUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=d1LxxkOOK44 policjant

Odpowiedzcie na pytania: 
– Jak mają na imię główni bohaterowie filmu?

– Co zobaczyły dzieci podczas zabawy na placu zabaw?

– Czy dzieci właściwie postąpiły widząc pożar?

– Jak skończyła się ta historia?

https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY

Odpowiedzcie na pytania:

-Jak ma na imię policjant?

- Co robi policjant?

- Co policjant nosi na sobie?

- Jakimi pojazdami jeździ policjant?

Zobaczcie zdjęcia i ilustracje przedstawiające strażaka i policjantaUśmiech

strazakpng [300x424] strażak [300x425] policjantpng [300x424]

Posłuchajcie wiersza „Pali się Odpowiedzcie na pytania- Co się paliło?, Co robili strażacy?, Kogo uratowali strażacy?, Czy strażacy są odważni?

W. Broniewski

Gwałtu, rety! Dom się pali! strażak
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.

Strażacy nie tylko gaszą pożary, ale także pomagają podczas powodzi, wypadków, usuwają gniazda os i szerszeni, ściągają z drzew nierozważne kotki. Zobaczcie ilustracjeUśmiech

klęska żywiołowa [300x425] pożar [300x425] wypadek [300x425] zwierzęta [300x425] pierwsza pomoc [300x425]

Wiecie jak nazywa się budynek Straży Pożarnej i Policji ? Taaak Uśmiech Remiza strażackaUśmiech Komisariat PolicjiUśmiech Do akcji wyjeżdżają wozami strażackimi i radiowozami wyposażonymi w specjalny sprzęt. Zobaczcie!

img_7340jpg [300x425] wóz strażacki [300x425] wóz strażacki [300x425] woz_policyjnyjpg [300x200] komisariatjpg [300x200]

Zobaczcie jaki akcesoria potrzebne są w pracy strażaka i policjanta. Dokonajcie podziału wyrazu na sylaby, policzcie ile jest sylab oraz  wyodrębnijcie pierwszą literę w wyrazieUśmiech Do dzieła!

strazak_1png [300x424] policjant_1png [300x424] gaśnica [300x425] wąż [300x425] hełm [300x425] rękawice [300x425] pas [300x425] buty [300x425] ubranie [300x425] 

lizakjpg [300x300] gwizdekjpg [300x300] czapka_policjajpg [300x240] kajdankijpg [300x234] odznakajpg [300x300]

 

KochaniUśmiechwiecie jak należy się zachować w przypadku pożaru w przedszkolu, w domu, na łące czy w lesie. Zobaczcie!

https://www.youtube.com/watch?v=OXKCeYIGGUs

https://www.youtube.com/watch?v=KJ8yKtKeNsw

Zobaczcie jak prawidłowo wezwać służby pomocnicze.

https://www.youtube.com/watch?v=giV-88awZLM

Zawsze, kiedy dzwonimy na straż pożarną czy na policję, musimy się przedstawić. Policjant czy strażak muszą wiedzieć, z kim rozmawiają  i gdzie trzeba pojechać, aby pomóc.To jest zadanie dla Was na dzisiaj. Poproście rodziców, aby przypomnieli Wam adres, pod którym mieszkacie – ulica, numer mieszkania, nazwa miejscowości. Powtarzajcie go w ciągu dnia. Przypominajcie go codziennie, żeby nie zapomnieć 😉

Pamiętajcie numer alarmowy to 112!  Do Straży Pożarnej można również dzwonić pod numer 998 do Policji 997. Spróbujcie zapamiętać112 oba te numery. Połączenia te są bezpłatnie, ale korzystanie z nich jest zarezerwowane wyłącznie dla osób w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia – nie można ich wykorzystywać dla żartu . Osoba, która widzi potrzebę wezwania pomocy i dzwoni pod numer alarmowy, powinna się przedstawić, powiedzieć, co się stało i podać miejsce zdarzenia.

W zapamiętaniu numeru alarmowego pomoże Wam piosenkaUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw

Na zakończenie sprawdźcie czy wszystko dobrze zapamiętaliście z dzisiejszego dniaUśmiechPowodzeniaUśmiech

https://wordwall.net/pl/resource/1908678/funkcjonowanie-w-%c5%9brodowisku/zawody-policjant-stra%c5%bcak

https://wordwall.net/pl/resource/2037741/stra%C5%BCak-zagadki

https://wordwall.net/pl/resource/1892536/funkcjonowanie-w-%c5%9brodowisku/atrybuty-stra%c5%bcackie

KochaniUśmiech jeżli kogoś bardzo zainteresowały atrybuty strażak to zapraszamy do obejrzenia zdjęć gdzie dokładniej są one opisaneUśmiech

atrybuty strażaka

Czas na zajęcia z języka angielskiegoUśmiech Pani Ewa zaprasza Was do wspólnej zabawyUśmiech

Kochani!

Spotykamy się w dalszym ciągu w tematyce "Food”. Uczniowie grup 6-letnich wysłuchają historyjki/ścieżka 26/ .Today it's story time.

Nasi bohaterowie historyjki :Myszka Miki ,Myszka Minni, Goofy i Pluto jedzą u Minnie różne smakołyki.

Spójrzcie na obrazki do historyjki,ćw.9 str.56,podręcznik.Może uda Wam się przewidzieć, jaki będzie koniec tego przyjęcia ?

A teraz posłuchajcie uważnie historyjki/ścieżka 26/i odpowiedzcie na pytanie:

Does Micky like cheese?/Czy Micky lubi ser?/

Przyglądajcie się poszczególnym ilustracjom i odpowiadajcie na pytania:

1.What food has Minnie got? /Jakie jedzenie ma Minnie?/

Do you like bananas?

2.What food can you see on the table?/Jakie jedzenie widzisz na stole ?/

3.Does Goofy like chicken?

Do you like chicken?

4.How many brown/pink cakes can you see?Ile brązowych, różowych ciasteczek  widzisz?/

5.Look at Pluto.  Is Pluto happy or sad?/Spójrz na Pluto. Jest szczęśliwy, czy smutny?/

6.What food can you see? Jakie jedzenie widzisz?/

How many cakes?

Is Pluto happy or sad now?

 

Udało Wam się odgadnąć ,że na koniec uczty Pluto budzi się z drzemki i jest smutny, widząc, że przyjaciele zjedli wszystko ,nie zostawiając nic dla niego? Na szczęście Minnie przygotowała dla Pluto  specjalne wypieki.

W ćwiczeniówce na str.49 mamy ćw.6.

Odnajdźcie, proszę, właściwą drogę w labiryncie i zakreślcie obrazek przedstawiający bohatera ,który dotarł do ciastek. Następnie wskażcie tę postać i powiedzcie:

I like cakes.

W ćw.7 str.49 odnajdźcie przedmioty, które nie są jedzeniem i opiszcie je,np.

It's a book…/car,ball/.

Na zakończenie dzisiejszego spotkania zaśpiewajcie piosenkę/ścieżka 25/.

Have a nice time!

O uwagę  proszę 5-latki

Wracamy do ćw. które ostatnio robiliście w podręczniku, str.31.

Powtórzcie po kolei nazwy produktów i powiedzcie ,czy je lubicie, czy nie.

Przypomnę, jeżeli coś lubimy mówimy;

I like…./biscuits,cheese,juice,sandwiches,tomatoes,nuts/.

Jeżeli czegoś nie lubimy, mówimy;

I don't like…..

Jeżeli jesteśmy głodni, mówimy;

I'm hungry.

Can I have some sandwiches, please?/wskażcie kanapki/.

Kiedy nam się chce pić ,mówimy:

I'm thirsty.  Can  I have some juice ,pleace?/wskażcie na sok/.

Zaśpiewajcie teraz piosenkę, której uczyliśmy się na poprzednim spotkaniu."Sandwiches"/pomagajcie sobie gestami/.

Otwórzcie proszę ćwiczeniówki ,na str.24 macie miejsce na rysunek. Narysujcie proszę ,Wasze ulubione produkty, które chcielibyście zabrać ze sobą na piknik.

Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=bLLe2ejc0XI  od 11,31 minuty

Życzę udanej zabawy!

Trzymajcie się cieplutkoUśmiechPrzesyłamy moc uścisków Uśmiech

img_7309jpg [300x424] img_7311jpg [300x424]