Witajcie Kochani Dzisiaj już ostatni dzień naszej nauki o zawodach
Poznaliście już kilka z nich
Wiecie kto to kucharz, fryzjer, krawcowa , policjant, lekarz czy weterynarz
Dzisiaj poznacie jeszcze jeden zawód
A jaki? Oczywiście musicie rozwiązać zagadkę
Jesteście gotowi! Zaczynamy!
Na początek podzielcie na głoski i sylaby nazwy obrazkówNa pewno świetnie sobie poradzicie!
https://wordwall.net/pl/resource/1803709/powt%C3%B3rz-wyrazy-i-podziel-je-na-sylaby
https://wordwall.net/pl/resource/1507259/podziel-na-sylaby-i-g%C5%82oski
Czas na zagadkęJaki to zawód?
Chodzi z dużą torbą i z tego jest znany,
że nosi przekazy, listy telegramy.
Braaawo! To listonosz Zobaczcie ilustrację
Czy wiecie jak nazywa się miejsce gdzie pracuje listonosz? Taak! To poczta
Posłuchajcie wiersza „Droga listu” i odpowiedzcie na pytania – Po co ludzie przychodzą na pocztę? Co trzeba zrobić aby wysłać list? Jak możemy wysłać list? Co robą pracownicy poczty z listami? Jakie są rodzaje listów? Co to znaczy z kimś korespondować?
Teraz obejrzyjcie ilustracje do wiersza
Obejrzyjcie film i zobaczcie jak wygląda droga listu od nadawcy do odbiorcy
https://www.youtube.com/watch?v=PgvZp7lD4AA&t=15s
Listy mogą trafić do adresatów w różnym czasie. Niektóre listy są dostarczane bardzo szybko, to listy priorytetowe. Listy, których odbiór trzeba pokwitować, to listy polecone a listy, które najdłużej do nas docierają to tzw. listy zwykłe.
Kochani wiecie czym różniła się praca listonosza dawniej i dziś? Posłuchajcie ciekawostek
Dawno, dawno temu…przed czterema tysiącami lat, listonosz musiał być prawdziwym siłaczem. Dźwigał bowiem listy pisane na glinianych tabliczkach. W starożytnym Egipcie faraonowie pisali ważne informacje na wstęgach papirusu – specjalnego papieru z liści rośliny rosnącej nad Nilem. Królewski listonosz przenosił listy zwinięte w ruloniki. Przed prawie dwoma tysiącami lat Chińczyk Cai Lun wynalazł papier podobny do tego, na którym piszemy dzisiaj. Był on tańszy i łatwiej dostępny. Coraz więcej ludzi mogło więc pisać poematy, dokumenty i długie listy z podróży. Pierwsze pocztówki powstały we Francji około 140 lat temu. Były to ręcznie kolorowane fotografie, przedstawiające widoki miast, krajobrazy, turystów. Na widokówkach umieszczano szczegółowy opis przedstawionych na nich obiektów. Wystarczyło dopisać pozdrowienia i adres i wysłać pocztówkę znajomym.
Posłuchajcie piosenki o listonoszu i odpowiedzcie na pytania - Jaką pracę wykonuje Pan listonosz?– Czy praca listonosza jest łatwa?
https://www.youtube.com/watch?v=GoNNQZvdnbc
Kochani w tym tygodniu poznaliście tylko kilka zawodówA jest ich naprawdę wiele
Zobaczcie prezentację, która przybliży Wam więcej zawodów
Na zakończenie jest praca plastyczna
Prezentacja jest też tu: Zawody-Emilia Skrodzka
Obejrzyjcie filmiki edukacyjne w których znajdziecie wiele ciekawych informacji na temat różnych zawodów
https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc
https://www.youtube.com/watch?v=_NiXDHBpSh8&t=16s
Kochani czas abyście sprawdzili swoją wiedzę na temat zawodówMamy dla Was kilka zadań
Powodzenia!
Zagadki o zawodachBraaawo!!!
https://www.youtube.com/watch?v=hjDKoBQYr7U
https://wordwall.net/pl/resource/2281422/zawody-zagadki
Zadania związane z zawodamiDo dzieła!
https://wordwall.net/pl/resource/958598/zawody
https://wordwall.net/pl/resource/1780219/zawody
https://learningapps.org/watch?v=px2s55tak20
Na zakończenie obejrzyjcie bajkę o kotkach, które pomogły dostarczyć paczki Miłego odbioru!
https://www.youtube.com/watch?v=K97JrCkAfHc
Kochani Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego
Witam wszystkie dzieci bardzo serdecznie , o uwagę proszę najpierw 6-latki.Może przywitamy się dziś piosenką , która zawsze towarzyszyła nam na rozpoczęcie zajęć. Piosenka „Hello!'./Ścieżka 2/.
Bardzo proszę, otwórzcie swoje książeczki na str.57./Open your books,p.57/.
Opiszcie zdjęcia, odpowiadając na pytania, np.
How many apples?/Three apples/.
Powiedzcie też, które produkty lubicie, a których nie lubicie.
I like cakes.
I don't like cheese.
Teraz zakreślcie talerz z jedzeniem, o którym jest mowa:
1.I don't like oranges./nie lubię pomarańczy/But
I like apples and I like pears./lubię jabłka i gruszki/.
2.I don't like bread.Yuck!/nie lubię chleba/.
I like chicken and I like cheese./lubię kurczaka i ser/.
3.I don't like milk./nie lubię mleka/.But
I like cakes and I like juice./lubie ciasteczka i lubię sok/.
Myślę, że wspaniale sobie poradziliście.
Na str.85 w podręczniku macie różne produkty żywnościowe. Najpierw nazwijcie je, a potem powiedzcie, które lubicie, a których nie lubicie./apples,cheese,cakes,eggs,milk,oranges,juice,bread,chicken/.
I like /apples/...
I don't like /cheese/.
Powtórzcie te zdania z każdym produktem.
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na str.50,ćw.8.
Proszę dorysować produkty, które lubią dane osoby.
1. I don't like oranges.
I like apples and I like bananas.
2.I don't like milk. But I like juice.
W ćw.9 odnajdźcie ukryte obrazki produktów spożywczych i pokolorujcie je. Jesli lubicie te produkty, narysujcie uśmiechniętą buźkę, jeśli nie, smutną.
Do you like /pears/?
How many pears can you see?
Dla przypomnienia pożegnajmy się naszą piosenką"Goodbye"/ścieżka 3/.
Dla 5-latków mam dziś niespodziankę. Spróbujecie przygotować lunch.
Let's prepare lunch!
Bardzo proszę obejrzyjcie filmik, jak dzieci przygotowywały lunch. Znajdziecie go od 5min.30 sek. W linku, który wysłałam poprzednio.
Powtórzcie także słówka, które znajdują się w zakończeniu filmiku./Vocabulary/.
Odpowiedzcie na pytania:
What are they making?/co dzieci robiły?/,/sandwiches/.
What is in the sandwiches?/co jest w kanapkach?//cheese and tomatoes/.
What shape are the sandwiches?/jaki kształt mają kanapki?/triangles/.
Może i Wy spróbujecie zrobić kanapki wspólnie z Rodzeństwem bądź z Rodzicami
Życzę udanej zabawy i smacznego jedzonka!
Have a nice time!
Owocnej pracy Kochani