Witajcie KochaniUśmiech Dzisiaj już ostatni dzień naszej nauki o zawodachUśmiech Poznaliście już kilka z nichUśmiech Wiecie kto to kucharz, fryzjer, krawcowa , policjant, lekarz czy weterynarzUśmiechDzisiaj poznacie jeszcze jeden zawódUśmiech A jaki? Oczywiście musicie rozwiązać zagadkęUśmiechJesteście gotowi! Zaczynamy!

Na początek podzielcie na głoski i sylaby nazwy obrazkówUśmiechNa pewno świetnie sobie poradzicie!

https://wordwall.net/pl/resource/1803709/powt%C3%B3rz-wyrazy-i-podziel-je-na-sylaby

https://wordwall.net/pl/resource/1507259/podziel-na-sylaby-i-g%C5%82oski

Czas na zagadkęUśmiechJaki to zawód?

Chodzi z dużą torbą i z tego jest znany,

że nosi przekazy, listy telegramy.

Braaawo! To listonoszUśmiech Zobaczcie ilustracjęUśmiech

img_7322jpg [300x424]

Czy wiecie jak nazywa się miejsce gdzie pracuje listonosz? Taak! To pocztaUśmiech

Posłuchajcie wiersza „Droga listu” i odpowiedzcie na pytania – Po co ludzie przychodzą na pocztę? Co trzeba zrobić aby wysłać list? Jak możemy wysłać list? Co robą pracownicy poczty z listami? Jakie są rodzaje listów? Co to znaczy z kimś korespondować?

Wiersz

Teraz obejrzyjcie ilustracje do wierszaUśmiech

listonoszpoczta81jpg [300x212]

 

listonoszpoczta11jpg [300x424] listonoszpoczta21jpg [300x424] listonoszpoczta31jpg [300x424] listonoszpoczta61jpg [300x424]   listonoszpoczta71jpg [300x424]  

listonoszpoczta51jpg [300x212]listonoszpoczta41jpg [300x212]

Obejrzyjcie film i zobaczcie jak wygląda droga listu od nadawcy do odbiorcyUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=PgvZp7lD4AA&t=15s

Listy mogą trafić do adresatów w różnym czasie. Niektóre listy są dostarczane bardzo szybko, to listy priorytetowe. Listy, których odbiór trzeba pokwitować, to listy polecone a listy, które najdłużej do nas docierają to tzw. listy zwykłe.

Kochani wiecie czym różniła się praca listonosza dawniej i dziś? Posłuchajcie ciekawostekUśmiech

Dawno, dawno temu…przed czterema tysiącami lat, listonosz musiał być prawdziwym siłaczem. Dźwigał bowiem listy listonoszpisane na glinianych tabliczkach. W starożytnym Egipcie faraonowie pisali ważne informacje na wstęgach papirusu – specjalnego papieru z liści rośliny rosnącej nad Nilem. Królewski listonosz przenosił listy zwinięte w ruloniki. Przed prawie dwoma tysiącami lat Chińczyk Cai Lun wynalazł papier podobny do tego, na którym piszemy dzisiaj. Był on tańszy i łatwiej dostępny. Coraz więcej ludzi mogło więc pisać poematy, dokumenty i długie listy z podróży. Pierwsze pocztówki powstały we Francji około 140 lat temu. Były to ręcznie kolorowane fotografie, przedstawiające widoki miast, krajobrazy, turystów. Na widokówkach umieszczano szczegółowy opis przedstawionych na nich obiektów. Wystarczyło dopisać pozdrowienia i adres i wysłać pocztówkę znajomym.

Posłuchajcie piosenki o listonoszu i odpowiedzcie na pytania - Jaką pracę wykonuje Pan listonosz?– Czy praca listonosza jest łatwa?

https://www.youtube.com/watch?v=GoNNQZvdnbc

Kochani w tym tygodniu poznaliście tylko kilka zawodówUśmiechA jest ich naprawdę wieleUśmiech Zobaczcie prezentację, która przybliży Wam więcej zawodówUśmiechNa zakończenie jest praca plastycznaUśmiech

Prezentacja jest też tu: Zawody-Emilia Skrodzka 

Obejrzyjcie filmiki edukacyjneUśmiech w których znajdziecie wiele ciekawych informacji na temat różnych zawodówUśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=9EoNky3ESOA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1kc_EBq5xtUEeJ7lX5gdXB4Mxe3kekKfm_G_sIqu-S2LmxbNohBL6Lw2A

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

https://www.youtube.com/watch?v=_NiXDHBpSh8&t=16s

Kochani czas abyście sprawdzili swoją wiedzę na temat  zawodówUśmiechMamy dla Was kilka zadańUśmiech Powodzenia!

koperta

Zagadki o zawodachUśmiechBraaawo!!!

https://www.youtube.com/watch?v=hjDKoBQYr7U

https://wordwall.net/pl/resource/2281422/zawody-zagadki

Zadania związane z zawodamiUśmiechDo dzieła!

https://wordwall.net/pl/resource/958598/zawody

https://wordwall.net/pl/resource/1780219/zawody

https://learningapps.org/display?v=pszx9izp520&fbclid=IwAR15zr-Q8Sabt86tnujTwhiyHKVdpX0stuUiA_izliRFElNyLEEJqb1awoM

https://learningapps.org/watch?v=px2s55tak20

Na zakończenie obejrzyjcie bajkę o kotkach, które pomogły dostarczyć paczkiUśmiech Miłego odbioru!

https://www.youtube.com/watch?v=K97JrCkAfHc

Kochani Pani Ewa zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiegoUśmiech

Witam wszystkie dzieci bardzo serdecznie , o uwagę proszę najpierw 6-latki.Może przywitamy się dziś piosenką , która zawsze towarzyszyła nam na rozpoczęcie zajęć. Piosenka „Hello!'./Ścieżka 2/.

Bardzo proszę, otwórzcie swoje książeczki na str.57./Open your books,p.57/.

Opiszcie zdjęcia, odpowiadając na pytania, np.

How many apples?/Three apples/.

Powiedzcie też, które produkty lubicie, a których nie lubicie.

I like cakes.

I don't like cheese.

Teraz zakreślcie talerz z jedzeniem, o którym jest mowa:

1.I don't like oranges./nie lubię pomarańczy/But

I like apples and I like pears./lubię jabłka i gruszki/.

2.I don't like bread.Yuck!/nie lubię chleba/.

I like chicken and I like cheese./lubię kurczaka i ser/.

3.I don't like milk./nie lubię mleka/.But

I like cakes and I like juice./lubie ciasteczka i lubię sok/.

Myślę, że wspaniale sobie poradziliście.

 

Na str.85 w podręczniku macie różne produkty żywnościowe. Najpierw nazwijcie je, a potem powiedzcie, które lubicie, a których nie lubicie./apples,cheese,cakes,eggs,milk,oranges,juice,bread,chicken/.

I like /apples/...

I don't like /cheese/.

Powtórzcie te zdania z każdym produktem.

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na str.50,ćw.8.

Proszę dorysować produkty, które lubią dane osoby.

1. I don't like oranges.

I like apples and I like bananas.

2.I don't like milk. But I like juice.

W ćw.9 odnajdźcie ukryte obrazki produktów spożywczych i pokolorujcie je. Jesli lubicie te produkty, narysujcie uśmiechniętą buźkę, jeśli nie, smutną.

Do you like /pears/?

How many pears can you see?

Dla przypomnienia pożegnajmy się naszą piosenką"Goodbye"/ścieżka 3/.

 

Dla 5-latków mam dziś niespodziankę. Spróbujecie przygotować lunch.

Let's prepare lunch!

Bardzo proszę obejrzyjcie filmik, jak dzieci przygotowywały lunch. Znajdziecie go od 5min.30 sek. W linku, który wysłałam poprzednio.

Powtórzcie także słówka, które znajdują się w zakończeniu filmiku./Vocabulary/.

Odpowiedzcie na pytania:

What are they making?/co dzieci robiły?/,/sandwiches/.

What is in the sandwiches?/co jest w kanapkach?//cheese and tomatoes/.

What shape are the sandwiches?/jaki kształt mają kanapki?/triangles/.

Może i Wy spróbujecie zrobić kanapki wspólnie z Rodzeństwem bądź z Rodzicami

Życzę udanej zabawy i smacznego jedzonka! 

https://www.youtube.com/watch?v=HMMjelMdm0k&feature=share&fbclid=IwAR1_DOVafECJjSVbUyVpeUztvxQX1pIFcr1PvV5cPI7dtVo_erkDkvRsChM

Have a nice time!

Owocnej pracy KochaniUśmiech

listjpg [626x1014]