Witajcie Kochani Tradycją naszego przedszkola jest coroczny Festyn Rodzinny, który organizowany jest aby uczcić bardzo ważne święta: Dzień Mamy, Taty i Dziecka
Niestety w tym roku z powodu obecnej sytuacji nie możemy się spotkać w ogródku aby razem świętować, dlatego zachęcamy Wszystkich Rodziców i Dzieci aby w miarę możliwości w weekend zorganizowali sobie wspólny piknik
Mamy nadzieję, że za rok wszyscy razem będzie wspólnie świętować w przedszkolu
Jeśli chcecie zobaczyć jak bawiliśmy się w tamtym roku to obejrzycie zdjęcia z naszej galerii
https://spilza.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/329240/v_festyn_rodzinny_
A dzisiaj porozmawiamy właśnie o festynie Jesteście gotowi! Zapraszamy!
Na początek ćwiczenia gimnastycznePoruszajcie się troszkę!
https://wordwall.net/pl/resource/1106357/%C4%87wiczenia-gimnastyczne
Ułóżcie wyrazy z rozsypanki Na pewno potraficie!
https://wordwall.net/pl/resource/2457601/edukacja-wczesnoszkolna/rodzina
Przypomnijcie sobie figury geometryczneDo dzieła!
https://www.matzoo.pl/zerowka/figury_46_319
Kochani czy wiecie co to jest festyn? Z jakiej okazji jest organizowany? Festyn to zabawa urządzana zwykle pod gołym niebem, związana z jakąś uroczystością, często połączona z kiermaszem, konkursami, zawodami itp.
Posłuchajcie opowiadania „Festyn” Agaty Widzowskiej i odpowiedzcie na pytania- Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkolu Ady? Kto z rodziny Ady przybył na festyn? Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady? Na czym polegał konkurs drużynowy – dorośli z dziećmi? W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce? Jakie inne konkursy odbyły się jeszcze podczas festynu? Jakie nagrody przygotowały dzieci? Czym częstowali się goście? O kim Ada recytowała wiersz? Czym zakończył się festyn?
https://www.youtube.com/watch?v=qjFXqGv7l7Y
Festyn” Agaty Widzowskiej wersja do czytania
Czy rodzina to nie tylko mama, tata, siostra, brat ? Oczywiście, że nie to także babcia, dziadek, ciocia, wujekZobaczcie ilustracje
Teraz mamy dla Was zadaniaWskażcie paluszkiem rozwiązania. Aby powiększyć kliknij w obrazek
Do dzieła!
Czas na ulubione zagadki Do dzieła!
Kocha nas najbardziej na świecie, wszystkie troski od nas odgania. Ona nas urodziła. Czy już wiesz, kto to? To…. |
Gdy coś się w domu zepsuje, szybciutko to naprawi Samochód też zreperuje, bo on wszystko potrafi. odpowiedź
|
Dla was, wnucząt ,ona zawsze dobre serce ma. Czułym okiem na was patrzy, Bajek mnóstwo zna. |
Nie każdy jest siwy, nie każdy wąsaty, ale każdy jest tatą mamy albo taty. |
Co to za dziewczynka w domu ze mną mieszka, do rodziców mówi: mamo, tato a na imię ma Agnieszka? |
Taki sam chłopiec jak ja, mamę wspólną ze mną ma. Wspólny jest również tata. A ja wiem, że mam… |
Brawo świetnie sobie poradziliścieTeraz kolejne zadania. Powodzenia!
https://wordwall.net/pl/resource/2524685/piknik
https://wordwall.net/pl/resource/2376694/polski/po%c5%82%c4%85cz-obrazek-z-napisem-rodzina
https://wordwall.net/pl/resource/2467332/rodzina
Obejrzyjcie filmik jak Ania opowiada o swojej rodzinie Miłego odbioru!
https://www.youtube.com/watch?v=X0dD7TJkbjg
Posłuchajcie piosenkiZatańczcie z rodzicami!
https://www.youtube.com/watch?v=xVUFtYsbQGU
Kochaniotwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy nr. 4 s. 59
Pięciolatki dzisiaj bez kart pracy
Trzylatki
karta pracy 17,18, Wyprawka plastyczna strona 16, Czterolatki
karta pracy s. 46,47,48,49, Wyprawka plastyczna strona 25. Powodzenia!
Na zakończenie obejrzyjcie bajkę „Szkolny festyn”.
https://www.youtube.com/watch?v=ClBmCPKEXCg
Czas na zajęcia z języka angielskiego Pani Ewa przygotowała dla Was ciekawe ćwiczenia
Powodzenia!
Kochani!
Witam was serdecznie, jestem przekonana, że niespodzianki dla Waszych Mam w dniu wczorajszym się udały.
Dziś wracamy do zajęć z tematyki food. Przywitajmy się piosenką ,,Hello!" (ścieżka 2). Otwórzcie proszę swoje książeczki na str. 58.
W ćw. 13 nazwijcie poszczególne owoce i warzywa, a potem powtarzajcie:
1. Mmm... Bananas. Good for me!
2. Look! Carrots and tomatoes.
Yum! Good for me!
W ćw. 14 zakreślcie na czerwono owoce, a warzywa na zielono. Potem nazwijcie poszczególne produkty po angielsku.
Ćw. 15 to praca, w której możecie wykazać się inicjatywą i pomysłowością. Wykonajcie plakat ze zdrowym jedzeniem. Technika wykonania pracy jest dowolna, może to być rysunek lub wyklejanka, itp. Później opiszcie swoje prace, np.
I like apples. Good for me!
W zeszycie ćw. na str. 51 w ćw. 10 dorysujcie poszczególne produkty. W każdym rzędzie i w każdej kolumnie poszczególny produkt może się pojawić tylko raz, np.
1. What's number (two)? (tomatoes)
2. Is it good for you? Yes!
W ćw. 11 wykreślacie produkt spożywczy, który nie pasuje do pozostałych.
Na zakończenie ćw. 2 ze str. 69 (ćwiczeniówka).
Śledzicie linie i narysujcie w ramkach odpowiednią ilość owoców, pokolorujcie je.
Pożegnamy się piosenką ,,Goodbye" (ścieżka 3).
Kochane 5-latki!
Dzisiaj nasze ostatnie spotkanie z tematyki ,,Food".
Przypomnijmy sobie piosenkę ,,Please", zaśpiewajmy ją razem z gestami:
(Let's sing the song, please!) https://www.youtube.com/watch?v=bLLe2ejc0XI od minuty 11:25.
Teraz powtórzcie:
1. I'm hungry!
2. What can I eat?
3. I'm thirsty!
4. What can I drink?
Otwórzcie swoje ćw. na str. 25, wysłuchajcie historyjki raz jeszcze ,,I love nuts!" i ponumerujcie obrazki tak, aby były w kolejności. https://www.youtube.com/watch?v=HMMjelMdm0k
A teraz przypomnijmy sobie piosenkę ,,Number song" https://www.youtube.com/watch?v=SU7aF1YnBDA
W ćw. na str. 26 mamy różne produkty spożywcze. Policzcie je po angielsku i wpiszcie odpowiednią cyfrę w puste miejsce.
Powiedzcie także czy lubicie te produkty czy też nie.
1. I like /tomatoes/.
2. I don't like /biscuits/.
DLA CHĘTNYCH
(Na zakończenie wykonajcie plakat ze zdrowym jedzeniem, technika pracy dowolna. Później opiszcie swoje prace: I like apples! Good for me!)
Pożegnajmy się piosenką ,,Goodbye, bye, bye"
https://www.youtube.com/watch?v=Pvnf1wxP9SE&t=822s od minuty 4:00.
Miłego weekendu Kochani Spędzcie go razem ze swoimi najbliższymi!