Witajcie KochanieUśmiech Jak Wam minął Dzień Dziecka? Na pewno było wspaniale!!! Dzisiaj nadal będziemy rozmawiać o dzieciach z różnych stron świata UśmiechJesteście gotowi! Zaczynamy!

Na początek ćwiczenia gimnastyczneUśmiech Poruszajcie się troszkę!

 ćwiczenia [300x424]

ćwiczenia [300x424]

Policzcie głoski, litery i sylaby w wyrazachUśmiechDo dzieła!

https://wordwall.net/pl/resource/2368573/sylaby-g%C5%82oski-litery

Ułóżcie zdania z rozsypanki wyrazowejUśmiech Na pewno świetnie sobie poradzicie!

https://wordwall.net/pl/resource/980930/rozsypanka-wyrazowa-wiosna

Kochani tak jak każdemu dorosłemu przysługują prawa człowieka tak każdemu dziecku przysługują prawa dziecka i tych praw nikt nie może Was pozbawić. Zobaczcie plansze z prawami dziecka!

img_7630jpg [300x424] 

img_7631jpg [300x424] img_7632jpg [300x424] img_7633jpg [300x424] img_7634jpg [300x424] img_7635jpg [300x424] img_7636jpg [300x424] img_7637jpg [300x424] img_7638jpg [300x424] img_7639jpg [300x424] img_7640jpg [300x424] img_7641jpg [300x424] img_7642jpg [300x424] img_7643jpg [300x424] img_7644jpg [300x424] img_7645jpg [300x424] 

Pamiętajcie, że znajomość swoich praw jest najważniejsze!

Posłuchajcie piosenki „Prawa dzieci”Uśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc&feature=youtu.be

Oprócz praw dziecko ma też obowiązki. Posłuchajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania- Jakie obowiązki mają dzieci?

U. Kowalska „Prawa i obowiązki”

Obowiązki poznaj teraz,

chyba znany Ci ten wyraz?

Dziś wymienię najważniejsze:

sam odkryjesz te ciut mniejsze:

- Jeść skończyłeś, to zaczynaj,

do kuchni znosić naczynia.

-Po zabawie, sprzątnij klocki.

- Umyj ząbki, uczesz loczki.

- Ładnie odłóż swe ubranko

na stoliczek lub krzesełko.

Zapamiętaj wszystko ładnie,

swoje prawa znaj dokładnie,

może staną się podporą,

nawet znać je- to już sporo!

Obejrzyjcie ilustracje i wskażcie paluszkiem prawidłowe odpowiedziUśmiech

1 [300x213] img_7618jpg [300x213] img_7619jpg [300x213] img_7620jpg [300x213] img_7621jpg [300x213] img_7622jpg [300x213] img_7623jpg [300x213] img_7624jpg [300x213] 

A teraz sprawdźcie swoją wiedzęUśmiech Powodzenia!

https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23

https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

https://wordwall.net/pl/resource/680574/prawa-dziecka-memory

https://view.genial.ly/5ecedf234cb8330da06348bb

KochaniUśmiech otwórzcie swoje książeczki Uśmiech Sześciolatki Uśmiechwykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 61, Wyprawka plastyczna nr 24, książka s. 85, 87Uśmiech Pięciolatki Uśmiechkarty pracy, cz. 4, s. 58 Uśmiech Powodzenia! 

Na zakńczenie zapraszamy na zajęcia z języka angielskiegoUśmiech Pani Ewa przygotowała dla Was ciekawe zajęciaUśmiech

Kochane Dzieci! 1 czerwca to Międzynarodowy Dzień Dziecka więc życzę wszystkim przedszkolakom jak najwięcej radości, najwspanialszych, udanych wakacji, a przede wszystkim dużo zdrówka!

Kochane sześciolatki!

Zanim przejdziemy do tematyki wakacji ,,My holiday" utrwalmy słownictwo z zakresu ,,Food". Jako podsumowanie zróbmy ćw. 12 ze str. 52 (ćwiczeniówka). Zdania do ćw.:

Start

1.I like cheese.

2.I don't like juice, but I like oranges.

3.I like milk and I like cakes.

4.I like chicken.

5.I don't like bread, but I like bananas.

Stop

It's number:......!

W ćw. 13 spróbujcie nazwać wszystkie produkty spożywcze w poszczególnych ramkach. Jeżeli uda Wam się to zrobić to przyklejcie naklejki z bohaterami filmu./Naklejki znajdują się na końcu ćwiczeniówki(unit 7-food)/.

Książeczki otwórzcie na str. 59. W ćw. 16 pokolorujcie wszystkie produkty zgodnie z kolorem kropek, a potem je nazwijcie, np.:

-Red apples. Good for me!

Powtórzcie zdania do każdego produktu spożywczego.

-This is Tina.

-What food can you see?

-How many apples? /two/

Zapytajcie w taki sposób o każdy produkt.

 

W ćw. 17 narysujcie swój ulubiony napój i ulubione jedzenie, które umiecie nazwać po angielsku. Pokolorujcie swoje rysunki i opiszcie je, np.:

What's this? (juice)

What colour is it?

It's orange.

Is it good for you?

Yes, it's good for me!

 

Na zakończenie zaśpiewajcie proszę piosenkę /ścieżka 25/ i pożegnajmy się piosenką ,,Goodbye" /ścieżka 3/.

Kochane pięciolatki!

Dzisiaj poznacie nazwy niektórych instrumentów muzycznych:

drum-bęben

guitar-gitara

piano-pianino/fortepian/

shaker-grzechotka,potrząsacz

triangle-trójkąt

trumpet-trąbka

Powtórzcie kilkakrotnie nazwy tych instrumentów muzycznych-musical instruments- i posłuchajcie historyjki:,,It's too noisy"/To jest zbyt głośne/.

Wasi bohaterowie bardzo chcieli dać popis gry na instrumentach przed panią dyrektor (headteacher). Posłuchajcie, jak im poszło. https://www.youtube.com/watch?v=RT8z6AgtKdw od minuty 20:00.

To był piękny koncert przed panią dyrektor.

Na zakończenie otwórzcie swoje książeczki na stronie 13. Macie tam waszych bohaterów i instrumenty muzyczne. Połączcie instrumenty, na których grały poszczególne osoby.

Życzę powodzenia!

Pożegnajmy się piosenką ,,Goodbye" https://www.youtube.com/watch?v=aEBdT24biRs od minuty 2:30.

Do jutra KochaniUśmiech

img_7712jpg [678x960]