Witajcie Kochanie Jak Wam minął Dzień Dziecka? Na pewno było wspaniale!!! Dzisiaj nadal będziemy rozmawiać o dzieciach z różnych stron świata
Jesteście gotowi! Zaczynamy!
Na początek ćwiczenia gimnastyczne Poruszajcie się troszkę!
Policzcie głoski, litery i sylaby w wyrazachDo dzieła!
https://wordwall.net/pl/resource/2368573/sylaby-g%C5%82oski-litery
Ułóżcie zdania z rozsypanki wyrazowej Na pewno świetnie sobie poradzicie!
https://wordwall.net/pl/resource/980930/rozsypanka-wyrazowa-wiosna
Kochani tak jak każdemu dorosłemu przysługują prawa człowieka tak każdemu dziecku przysługują prawa dziecka i tych praw nikt nie może Was pozbawić. Zobaczcie plansze z prawami dziecka!
Pamiętajcie, że znajomość swoich praw jest najważniejsze!
Posłuchajcie piosenki „Prawa dzieci”
https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc&feature=youtu.be
Oprócz praw dziecko ma też obowiązki. Posłuchajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania- Jakie obowiązki mają dzieci?
U. Kowalska „Prawa i obowiązki”
Obowiązki poznaj teraz,
chyba znany Ci ten wyraz?
Dziś wymienię najważniejsze:
sam odkryjesz te ciut mniejsze:
- Jeść skończyłeś, to zaczynaj,
do kuchni znosić naczynia.
-Po zabawie, sprzątnij klocki.
- Umyj ząbki, uczesz loczki.
- Ładnie odłóż swe ubranko
na stoliczek lub krzesełko.
Zapamiętaj wszystko ładnie,
swoje prawa znaj dokładnie,
może staną się podporą,
nawet znać je- to już sporo!
Obejrzyjcie ilustracje i wskażcie paluszkiem prawidłowe odpowiedzi
A teraz sprawdźcie swoją wiedzę Powodzenia!
https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
https://wordwall.net/pl/resource/680574/prawa-dziecka-memory
https://view.genial.ly/5ecedf234cb8330da06348bb
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
wykonajcie w kartach pracy nr. 4 strony 61, Wyprawka plastyczna nr 24, książka s. 85, 87
Pięciolatki
karty pracy, cz. 4, s. 58
Powodzenia!
Na zakńczenie zapraszamy na zajęcia z języka angielskiego Pani Ewa przygotowała dla Was ciekawe zajęcia
Kochane Dzieci! 1 czerwca to Międzynarodowy Dzień Dziecka więc życzę wszystkim przedszkolakom jak najwięcej radości, najwspanialszych, udanych wakacji, a przede wszystkim dużo zdrówka!
Kochane sześciolatki!
Zanim przejdziemy do tematyki wakacji ,,My holiday" utrwalmy słownictwo z zakresu ,,Food". Jako podsumowanie zróbmy ćw. 12 ze str. 52 (ćwiczeniówka). Zdania do ćw.:
Start
1.I like cheese.
2.I don't like juice, but I like oranges.
3.I like milk and I like cakes.
4.I like chicken.
5.I don't like bread, but I like bananas.
Stop
It's number:......!
W ćw. 13 spróbujcie nazwać wszystkie produkty spożywcze w poszczególnych ramkach. Jeżeli uda Wam się to zrobić to przyklejcie naklejki z bohaterami filmu./Naklejki znajdują się na końcu ćwiczeniówki(unit 7-food)/.
Książeczki otwórzcie na str. 59. W ćw. 16 pokolorujcie wszystkie produkty zgodnie z kolorem kropek, a potem je nazwijcie, np.:
-Red apples. Good for me!
Powtórzcie zdania do każdego produktu spożywczego.
-This is Tina.
-What food can you see?
-How many apples? /two/
Zapytajcie w taki sposób o każdy produkt.
W ćw. 17 narysujcie swój ulubiony napój i ulubione jedzenie, które umiecie nazwać po angielsku. Pokolorujcie swoje rysunki i opiszcie je, np.:
What's this? (juice)
What colour is it?
It's orange.
Is it good for you?
Yes, it's good for me!
Na zakończenie zaśpiewajcie proszę piosenkę /ścieżka 25/ i pożegnajmy się piosenką ,,Goodbye" /ścieżka 3/.
Kochane pięciolatki!
Dzisiaj poznacie nazwy niektórych instrumentów muzycznych:
drum-bęben
guitar-gitara
piano-pianino/fortepian/
shaker-grzechotka,potrząsacz
triangle-trójkąt
trumpet-trąbka
Powtórzcie kilkakrotnie nazwy tych instrumentów muzycznych-musical instruments- i posłuchajcie historyjki:,,It's too noisy"/To jest zbyt głośne/.
Wasi bohaterowie bardzo chcieli dać popis gry na instrumentach przed panią dyrektor (headteacher). Posłuchajcie, jak im poszło. https://www.youtube.com/watch?v=RT8z6AgtKdw od minuty 20:00.
To był piękny koncert przed panią dyrektor.
Na zakończenie otwórzcie swoje książeczki na stronie 13. Macie tam waszych bohaterów i instrumenty muzyczne. Połączcie instrumenty, na których grały poszczególne osoby.
Życzę powodzenia!
Pożegnajmy się piosenką ,,Goodbye" https://www.youtube.com/watch?v=aEBdT24biRs od minuty 2:30.
Do jutra Kochani