Witajcie Kochani Dzisiaj porozmawiamy o przyjaźni
Dowiecie się kim jest przyjaciel i jakie cechy posiada
Jesteście ciekawi! Zaczynamy!
Na początek zadania matematyczne Dodawanie i odejmowanie
D dzieła!
https://wordwall.net/pl/resource/1545777/dodawanie-i-odejmowanie
Poszukajcie różnic Powodzenia! Kliknij aby powiększyć
Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej „Mój przyjaciel”, odpowiedzcie na pytania- kogo nazywamy przyjacielem?, Co robi dla Was przyjaciel?, Co to znaczy, że możemy mu zaufać?, Jak czujemy się przy przyjacielu?
Radość wielka mnie rozpiera,
gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha.
Wiem, że mogę mu zaufać.
Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
w chwilach smutku mnie pocieszy.
To on zawsze mi doradza
i tajemnic mych nie zdradza.
Bez wahania mi pomoże
wtedy, gdy się czuję gorzej.
I niczego się nie boję,
kiedy obok niego stoję.
Lubię lekcje z nim odrabiać
i świat cały z nim poznawać.
Chętnie wszystkim się
z nim dzielę, bo jest moim przyjacielem.
Wiecie jakie cechy powinien mieć przyjaciel? Powinien dbać o nas, być pomocny i opiekuńczy, powinien być godny zaufania, dawać nam radość.
Posłuchajcie opowiadania D. Wawiłow „Chcę mieć przyjaciela”odpowiedzcie na pytania- Dlaczego Julka obudziła się pewnego dnia smutna? – Jak miały na imię dziewczynki, z którymi chciała się zaprzyjaźnić? – Kiedy Kasia i Dominika miały zostać przyjaciółkami Julki? – Jak wyglądały zabawy dziewczynek? Dlaczego Julka się zbuntowała? – W jaki sposób zareagowały Kasia i Dominika? Kto przyniósł Julce rozrzucone zabawki? – W jaki sposób Julka zachowała się w stosunku do Ani? Co zbudowała Julka w piaskownicy? – Kto i w jaki sposób zepsuł pałac z piasku? Jak miał na imię chłopiec, który stanął w obronie Julki? – Czy został jej przyjacielem? W jaki sposób się bawili? Co spowodowało, że Mikołaj uciekł z podwórka? – Kto przyszedł Julce z pomocą, kiedy stłukła kolano? W jaki sposób dziewczynka zachowała się w stosunku do Ani? – Dlaczego nikt nigdy nie bawił się z Anią? – Czy, waszym zdaniem, to są wystarczające powody, aby kogoś nie lubić? – Co robiły Julka z Anią? Dlaczego następnego dnia Julka obudziła się wesoła?
https://www.youtube.com/watch?v=SfMCatGmJ3Q
Poruszajcie się troszkę w rytm piosenki „Zostań moją przyjaciółką”
https://www.youtube.com/watch?v=E4tI_GwuGts
Czas na zadania Sprawdźcie swoją wiedzę. Powodzenia!
https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940
https://wordwall.net/pl/resource/2533050/dzieci-z-r%C3%B3%C5%BCnych-stron-%C5%9Bwiata
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
książka s. 86, 88
Pięciolatki J karty pracy, cz. 4, s. 59, 60,61. Czterolatki karty pracy s. 50,51, książka 58, 59. Trzylatki karty pracy s.19,20, książka 42, 43
Powodzenia!
Na zakończenie zapraszamy na zajęcia z katechezy
Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Pan Jezus pragnie, abyśmy byli Jego przyjaciółmi. W Piśmie Świętym czytamy:
„Wy jesteście moimi przyjaciółmi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję” (J 15,14)
Pan Jezus miał wielu uczniów. Uczniowie kochali Go i byli Mu posłuszni. Pan Jezus nazwał ich przyjaciółmi. Pan Jezus pragnie, abyśmy i my byli Jego przyjaciółmi.
Każdy z nas może być przyjacielem Pana Jezusa, jeśli będzie słuchał Jego nauki, pomagał potrzebującym i żył zgodnie z innymi.
Kochane Dzieci! Jako przyjaciele Pana Jezusa – pomódlcie się do Niego, a jeśli to będzie możliwe odwiedźcie Go w kościele.
Dziękuję!
Do jutra Kochani!