Witajcie Kochani Zaczynamy kolejny tydzień naszej zdalnej nauki
A tematem będzie: Na naszym podwórk
Jesteście gotowi! Zaczynamy!
Na początek przypomnijcie sobie figury geometryczneNa pewno doskonale sobie poradzicie
https://wordwall.net/pl/resource/955442/figury-geometryczne
https://wordwall.net/pl/resource/2071883/figury-geometryczne
A teraz połącz w pary literkiDo dzieła!
https://wordwall.net/pl/resource/486663/literki
Posłuchajcie wiersza L.J.Kern „Nasze podwórko” i odpowiedzcie na pytania- Co to jest podwórko?, Czy na naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola? Co na nim leży w zimie? Jak wygląda latem? Jak wygląda podwórko przed Waszym domem?
Nasze podwórko to miejsce,
które najlepiej znamy.
Wszyscy, bez żadnych wyjątków,
takie podwórko mamy!
Nasze podwórko to teren
najbardziej nam bliski na ziemi.
W zimie śnieg na podwórku leży,
a w lecie się trawa zieleni.
Gdy słońce świeci na niebie,
wesołe jest nasze podwórko, smutnieje zaś,
gdy się zjawi pan deszcz z ponurą córką chmurką.
Czasami z naszego podwórka,
na którym się co dzień bawimy,
widać wieże kopalni lub wielkiej huty kominy.
I czy to będzie w Gliwicach, w Toruniu,
w Łomży, czy w Krośnie, gdy spojrzysz na nasze podwórko,
to stwierdzisz, że ono rośnie!
Bo naszym podwórkiem nie jest to tylko,
co jest blisko, ale i traktor w polu, i stadion,
i lotnisko, i jakiś stary zamek, i lasy na pagórkach,
i Wisła, która płynie środkiem Naszego Podwórka.
Obejrzyjcie historyjkę obrazkową „Nie wolno”, posłuchajcie wiersza, jak myślicie dlaczego jest tak zatytułowana? Czego nie wolno robić?
Kochani pamiętajcie, że nie wolno rozmawiać z nieznajomymi , brać od nich słodyczy, zabawek i absolutnie nie wolno odchodzić z nimi. Gdy ktoś Was zaczepi należy powiedzieć o tym rodzicom.
A teraz poruszajcie się troszkę w rytm piosenki „Nasze podwórko”. Co znajduje się na podwórku?, Co robią dzieci na podwórku?
https://www.youtube.com/watch?v=mXFiUzXRoLA
Kochani otwórzcie swoje książeczki
Sześciolatki
karty pracy, cz. 4, s. 68, 69, książka s. 89,
Pięciolatki karty pracy cz. 4 s. 62,63,64, książka s. 92
Czterolatki karty pracy cz. 2 s.54,55, książka s.60 Trzylatki karta pracy nr. 2 s. 20, 21, Powodzenia!
Nadszedł czas na odpoczynek Kochani wyjdźcie na swoje podwórko
Poskaczcie na skakance, pograjcie w piłkę
Spędźcie aktywnie czas
Na zakończenie Pani Wanda zaprasza Was na zajęcia z katechezy
Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Gdy Pan Jezus odchodził do nieba, do swego Ojca, Jego uczniom było bardzo smutno. Pan Jezus obiecał, że ześle kogoś, kto ich pocieszy, doda odwagi.
Pan Jezus powiedział:
„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze” (J 14,16)
Pan Jezus nazwał Ducha Świętego Pocieszycielem. Gdy Duch Święty zstąpił na Apostołów poczuli wewnętrzną siłę i odwagę, wyszli do zebranych ludzi i zaczęli głosić Słowo Boże.
Kochane Dzieci!
Od chwili Chrztu Świętego mieszka w nas Duch Święty. Pomaga nam zrozumieć naukę Pana Jezusa, modlić się, być dobrym.
Możemy prosić Ducha Świętego o różne rzeczy np.:
Duchu Święty, naucz mnie modlić się.
Duchu Święty, pomóż mi być dobrym.
Duchu Święty, pociesz mnie.
Duchu Święty, daj mi mądrość, prowadz mnie przez życie.
Zaśpiewajmy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=jx5CdxnzU0g
Ojcze, chwała Tobie,
Swe życie składam Tobie,
Kocham Ciebie.
Jezu, chwała Tobie,
Swe życie składam Tobie,
Kocham Ciebie.
Duchu, chwała Tobie,
Swe życie składam Tobie,
Kocham Ciebie.
Dziękuję!
Zyczymy owocnej pracy i super zabawy!