Pedagog specjalny - Szkoła Podstawowa im. Tytusa Trzecieskiego w Miejscu  Piastowym

 „ Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi ”. 

                                                                        Janusz Korczak

Przedszkole jest miejscem dla każdego

Przedszkole jest miejscem, do którego uczęszcza wiele dzieci. W tak dużym środowisku pojawiają się problemy, z którymi niekiedy trudno jest sobie samodzielnie poradzić.
Dlatego warto pamiętać, że w takich chwilach zawsze mogą Państwo liczyć na pomoc przedszkolnego specjalisty.

Drodzy Rodzice, jesteście mile widziani!

-       Niepokoi Was rozwój dziecka ?

-       Wasze dziecko ma trudności w nauce ?

-       Chcecie porozmawiać o Waszym dziecku i relacjach z Nim ?

-       Otrzymujecie niepokojące sygnały od dziecka ?

-       Nie wiecie, gdzie szukać pomocy ?

Pedagog specjalny pomaga dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi funkcjonować w grupie przedszkolnej, rozpoznaje ich potrzeby udziela dzieciom, rodzicom i nauczycielom bezpośredniego wsparcia, dostosowuje indywidualne metody i formy pracy z dzieckiem w grupie.

 Pedagog specjalny zajmuje się prowadzeniem zajęć terapeutycznych, czyli takich, które mają za zadanie w jak najskuteczniejszy sposób korygować występujące deficyty, ale także starać się zastępować obniżone funkcje tymi, które stanowią mocne strony dziecka. Pedagog specjalny pomaga również rozwijać potencjał oraz motywować do wysiłku poznawczego osoby przejawiające ponadprzeciętne zdolności intelektualne. Zadaniem pedagoga specjalnego jest monitorowanie pracy danej osoby oraz ukierunkowywanie jej rozwoju przy jednoczesnym mobilizowaniu do wysiłku poznawczego, który adekwatny jest do posiadanych przez nią możliwości.

 Zajęcia terapeutyczne prowadzone przez pedagoga specjalnego różnią się w zależności od rodzaju, niepełnosprawności i potrzeb dziecka.  Związane są ze stymulacją ogólnorozwojową, stymulacją rozwoju poznawczego, mowy, myślenia, percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo - słuchowo - ruchowej, rozwijaniem motoryki małej, dużej oraz grafomotoryki. Mogą być poświęcone także na wspomaganie rozwoju emocjonalnego - wzmacnianie samooceny, naukę  wygrywania i przegrywania, rozpoznawania i nazywania emocji. Celem tych zajęć jest optymalne wspomaganie rozwoju dziecka.

Anna Makowska 

Pedagog specjalny

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

7:50-8:50

13:00-14:00

7:50-8:50

12:00-15:00

7:50-8:50

12:10-14:10

7:50-8:50

12:00-15:00

13:00-14:00