„Gdy coś powiesz – zapomni,

 Gdy coś pokażesz – zapamięta,

 Gdy pozwolisz działać – zrozumie”

Godziny pracy pedagoga w naszym przedszkolu:

mgr Marzena Grudniewska

Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek w godz. 8:00 – 10:00

Zadaniem pedagoga jest:

  • pogłębianie oraz uzupełnianie działań dydaktyczno- wychowawczych   prowadzonych przez wychowawców w placówce,

  • rozpoznawanie indywidualnych potrzeb dzieci,

  • prowadzenie działań diagnostycznych, określanie form i sposobów udzielania dzieciom pomocy pedagogicznej,

  • organizowanie różnych form pomocy pedagogicznej dla rodziców, dzieci oraz nauczycieli,

  • współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną,

  • połączenie działań służących wspomaganiu rozwoju dzieci z deficytami rozwojowymi.

 Cele terapii pedagogicznej:

  • stymulowanie rozwoju dziecka – jest to cel nadrzędny,

  • wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach,

  • eliminowanie niepowodzeń emocjonalno – społecznych i ich konsekwencji.

Pedagog prowadzi zajęcia terapeutyczne, które mają na celu wspomaganie rozwoju dziecka adekwatnie do jego potrzeb oraz poziomu funkcjonowania. Zajęcia prowadzone są w indywidualnym kontakcie z dzieckiem lub w małym zespole. Zajęcia te różnią się w zależności od rodzaju zaburzeń i potrzeb dziecka. Zawsze związane są ze stymulacją ogólnorozwojową, stymulacją rozwoju poznawczego, mowy, myślenia, percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, rozwijaniem sprawności manualnej, grafomotoryki. Pedagog stosuje dodatkowe pomoce dydaktyczne w celu wyjaśnienia oraz ułatwienia w zrozumieniu przedstawianych treści przez nauczycieli, podejmuje dodatkowe ćwiczenia pomagające opanować nowe umiejętności.

W pracy z dziećmi kieruje się zgodnie z zasadami:

  • poglądowości, dajemy dziecku możliwość wszechstronnego poznawania otaczającej rzeczywistości, czyli za pomocą wszystkich zmysłów;

  • indywidualizacji – czyli dostosowania zadań od psychofizycznych potrzeb dziecka, biorąc pod uwagę jego potrzeby , możliwości i tempo pracy;

  • zasada stopniowania trudności – wychodzimy od tego co łatwe, co dziecko zna, aby wzmocnić w nim wiarę we własne siły. To mobilizuje dziecko do przezwyciężania niepowodzeń;

  • systematyczności;

  • trwałości wiedzy – wielokrotnego powtarzania nabytej wiedzy i umiejętności

  • współpracy z rodzicami- w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.